אא

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול את אמנת מונטריאול

האמנה לאיחוד כללים מסוימים בדבר תובלה בין לאומית באוויר שנחתמה במונטירול ב- 1999. מטרת התיקון המוצע בחוק ליצור בהירות ואחידות בנושאי האחריות, הפיצויים והסמכויות בתחום התובלה האווירית.

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול את הצעת חוק התובלה האווירית "אמנת מונטיראול".

חוק התובלה האווירית הקיים כיום בדין הישראלי כולל את הוראות אמנת ורשה 1929, שהיא האמנה לאיחוד כללים מסוימים בדבר תובלה בין לאומית באוויר. אמנת ורשה, על תיקוניה הרבים מאומצת הן לגבי תובלת הפנים בישראל והן לגבי תובלת חוץ.

במאי 1999 נערכה במונטריאול אמנה חדשה, הקובעת כללים בהובלה האזרחית הבין-לאומית באוויר, שמטרתה לגבש, לעדכן ולהביא למודרניזציה של מערכת הכללים הקיימים מכוח אמנת ורשה. בין עיקריה של אמנת מונטריאול: העלאת גבול האחריות לנזק שנגרם לגופו או לרכושו של נוסע, הוספת סמכויות שיפוט, והטלת חובת ביטוח על המובילים.

מאחר שמדינת ישראל קיבלה על עצמה את ההתחייבויות הנובעת מאמנת ורשה, ואימצה אותן בחוק בנוסח הקיים, הרי שלצורך אשרור אמנת מונטריאול והצטרפות מדינת ישראל לאמנה זו, נדרש תיקון של החוק והתאמתו לאמנת מונטריאול.

כאמור, ועדת הכלכלה אישרה אתמול בדיונה את הצעת החוק מטעם הממשלה. כעת החוק יעבור את הפרוצדורה המתאימה מבחינה משפטית.

במהלך השבוע קיבל יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, מכתב ממנכ"ל יאט"א בישראל, קובי זוסמן, אשר ציין את חשיבות התיקון לחוק התובלה האווירית, וכתב בין השאר: "לטעמנו, אימוץ "אמנת מונטריאול" מהווה נדבך חשוב בהתפתחות ועדכון דיני התובלה הבינלאומית בדרך האוויר ככל שהדבר נוגע לדיני מדינת ישראל. "אמנת מונטריאול", נועדה לעדכן את מערכת הכללים האחידים הקיימת ואומצה על ידי שורה ארוכה של מדינות ובכלל זה באירופה , אמריקה , אפריקה ואוסטרליה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: