אא

השר כץ: עד אמצע שנת 2010 תוכל ישראל לחזור לרמת בטיחות הטיסה הגבוהה ביותר

שר התחבורה והבטיחות בדרכים אמר בכנס התעופה האזרחית, שמתקיים היום, שבתוך ימים ספורים יחליט לגבי מיקומו של שדה תעופה בינלאומי חדש באילת, ועידכן כי הינחה את מנכ"ל משרדו להקים רשות לביטחון בתעופה האזרחית, במטרה להעביר מחברת אל על את כל האחריות על הבדיקות הביטחוניות.

Shutterstock Shutterstock
בכנס התעופה האזרחית בישראל שהתקיים היום בבית חיל האויר בהרצליה אמר שר התחבורה, ישראל כץ, כי החלופה של הקמת נמל תעופה משותף לישראל וירדן בעקבה אינה מעשית כיום ויש לפעול במהירות להקמת נמל תעופה חדש לעיר אילת.

השר ציין כי אחת החלופות הנבחנות כיום היא הקמת שדה תעופה בתמנע שליד אילת, שישמש כשדה תעופה בינלאומי וכן לטיסות פנים ארציות, ואמר שבקרוב יחליט גם באשר להקמתם של שני שדות תעופה בינלאומיים נוספים, שדה תעופה משלים לנתב'ג בצפון ושדה תעופה בינלאומי שני בדרום הארץ.

שר התחבורה אמר כי שדות התעופה חייבים להיבנות בטווח נסיעה של שעה לכל היותר ממרכז הארץ, כפי שקיים בשאר שדות התעופה בעולם. 'טבעי הוא ששדות תעופה אלה יקומו על תשתיות של שדות תעופה צבאיים קיימים, כמו למשל שדה התעופה הצבאי ברמת דוד שבצפון הארץ או שדה נבטים הנמצא דרומית לבאר שבע', הוסיף כץ.

בהתייחסו להורדת דירוג בטיחות הטיסה של ישראל על רקע ליקויים שהתגלו ברמת הפיקוח בארץ אמר השר, כי רשות התעופה האזרחית במשרדו פועלת כיום באינטנסיביות להשלמת תיקון כל הליקויים של דו'ח ביקורת ה- FAA ולהטמעת ההערות שצויינו בדו'ח. הוא העריך כי עד אמצע שנת 2010 תוכל ישראל לחזור לרמת בטיחות הטיסה הגבוהה ביותר.

השר כץ מסר עוד כי הנחה את מנכ'ל משרדו, יעקב גנות, להקים רשות לביטחון בתעופה האזרחית, במטרה להעביר מחברת אל על לרשות המדינה את כל האחריות על הבדיקות הביטחוניות ואבטחת המטוסים הישראלים בארץ ובעולם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: