אא

יאט"א: נחתם הסכם עקרונות רב צדדי ליישום הסכם תעופה

המדינות שחתמו על ההסכם, צ'ילה, מלזיה, פנמה, סינגפור, שווייץ, איחוד הנסיכויות, יחד עם האיחוד האירופי מייצגות 60% מחברות התעופה בעולם. ההסכם שנחתם מאפשר גישה חופשית לשוק הכלכלי וכן חופש לעשות עסקים ולקבוע מחירים.

Shutterstock Shutterstock
יאט"א הודיעה היום כי נחתם הסכם עקרונות רב צדדי ליישום הסכם תעופה. 7 המדינות שחתמו על ההסכם: צ'ילה, מלזיה, פנמה, סינגפור, שוויץ, איחוד הנסיכויות וארה"ב, יחד עם האיחוד האירופי מייצגות 60% מחברות התעופה בעולם. 

ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאטא, אמר על ההסכם: "זהו הישג היסטורי שיסייע להניח את היסודות לתשתית כלכלית לתעשיית תעופה בינלאומית. הסכם אחד לא ישנה את העולם אבל זהו סימן לכך שעתיד התעשייה צריך להתקיים בסביבה חופשית יותר. החתימה היום היא התחלה של תהליך שינוי. המשימה שלנו היא לצרף עוד חברות".

הסכמי התעופה בני ה- 65 שנה מגבילים את יכולתן של חברות התעופה לעשות עסקים. דבר שלא קיים באף תעשייה אחרת. דרישות הבעלות הלאומית מונעות מחברות התעופה לאחד כוחות ולגשת לשוק, עד אשר מנהלי המו"מ משיגים הסכמים שמאפשרים מתן שירותים בין המדינות.

"לפני 65 שנים, כאשר חברות התעופה היו יחידה במנגנון המדיני המערכת הדו צדדית והמגבלות שלה היו הגיוניות. העולם השתנה. חברות התעופה הן עסקים לכל דבר. השורה התחתונה נתונה לביקורת נוקשה של השוק שראה הפסד מצטבר של 53 מיליארד דולר לתעשיה משנת 2001. חברות התעופה עושות עסקים בינלאומיים עד כמה שניתן, אך הן מתקשות לכסות את העלויות. אנחנו לא רוצים נדבות מהממשלה. מה שחשוב זה שיהיה מגרש משחקים וחופש לעשות עסקים, שלתעשיות אחרות הן מובן מאליו. החתימה היום היא צעד חשוב לקראת השגת המטרה", הוסיף ביסיניאני.

העקרונות המדיניים קשורים לשלושה תחומים:
גישה חופשית לשוק הכלכלי: המדינות הסכימו על עקרונות שיפתחו בפני חברות התעופה את האפשרות לפנות לשוק ההון העולמי. זה יושג עם הסכם המנטרל את ההסכמים הדו צדדיים החוסמים שירותי תעופה של חברות שלא בבעלות לאומית.
חופש לעשות עסקים: המדינות הסכימו על עקרונות שיאפשרו להקטין את ההגבלות על גישה לשוק ולהאיץ את פתיחת השווקים בשיחות בינלאומיות.
חופש לקביעת מחירי שירותים: המדינות הסכימו על עקרונות שיאפשרו יותר חופש בקביעת מחירי שירותי התעופה בהתאם למציאות בשוק.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: