אא

פטור להסכם בין ק.א.ל לארקיע

הסכם הובלת המטענים של ק.א.ל בבטן מטוסי הנוסעים של ארקיע אינו מעורר חשש לפגיעה בתחרות ולכן זכה בפטור מהסדר כובל ע"י הרשות להגבלים עסקיים

Shutterstock Shutterstock
הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, החליטה על מתן פטור מאישור הסדר כובל להסכם בין ק.א.ל לארקיע, שעניינו רכישת קיבולת מטען בבטן מטוסי הנוסעים של ארקיע.

ק.א.ל היא חברת תעופה פרטית, בבעלות ניר שיתופי, אגודה ארצית שיתופית להתיישבות עובדים עבריים , ומועצת הצמחים המועצה לייצור צמח , העוסקת בהובלת מטען בדרך האוויר.
ארקיע מפעילה טיסות סדירות וטיסות שכר להובלת נוסעים ליעדים בישראל ובעולם. בנוסף לפעילותה בתחום הובלת הנוסעים מובילה ארקיע מטענים בבטן מטוסי הנוסעים שהיא מפעילה.

על פי ההסדר, תרכוש ק.א.ל במשך שנתיים את קיבולת המטען שבבטן מטוסי הנוסעים של ארקיע מישראל למספר יעדים באירופה ובמערב אסיה.

בדיקת ההסדר על ידי רשות ההגבלים העסקיים העלתה, כי הוא אינו מעורר חשש לפגיעה בתחרות, מאחר ובתחום הובלת המטענים בישראל פועלים לצד ק.א.ל וארקיע מספר מתחרים המובילים מטען ליעדים בעולם, הן בטיסות מטען ייעודיות והן בבטן מטוסי הנוסעים שלהם.
בחינת סך הקיבולת המועברת לידי ק.א.ל על פי ההסדר מעלה כי מדובר בתוספת קטנה, שאין בה כדי להביא לפגיעה של ממש בתחרות בשווקים הרלוונטיים, ועל כן הוחלט על מתן הפטור להסדר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: