אא

איזי ג'ט קוראת לחקיקה שתגביל פליטת פחמן דו חמצני ממטוסים

החברה מציעה תוכנית להוצאת מטוסים מזהמים מפעילות, שתביא להפחתה של 40% בפליטת פחמן דו חמצני, ומכיוון שרוב המטוסים מיוצרים באירופה ובאמריקה היא קוראת לחקיקה במדינות אלו. מנכ"ל איזי ג'ט: "יש צורך לעגן בחקיקה תקנים מינימאליים לפליטת פחמן דו חמצני ממטוסים".

Shutterstock Shutterstock
לפי תוכנית בת 3 שלבים, שמציעה חברת התעופה האירופאית לטיסות מוזלות, איזי ג'ט, עד 2015 כל מטוס חדש שייוצר יהיה חייב לעמוד בתקנים החדשים, עד 2024 חברות התעופה לא יורשו להוסיף למלאי המטוסים הקיים שלהן מטוסים שפולטים פחמן דו חמצני מעבר לתקן ועד 2030 לא יורשו חברות תעופה להשתמש כלל במטוסים שפולטים פחמן דו חמצני מעבר לתקן המותר.

מנכ"ל איזי ג'ט, אנדי הריסון, אמר היום במסיבת עיתונאים בלונדון: "יש צורך בפתרון גלובלי להפחתת פליטת פחמן דו חמצני ממטוסים. האינסטינקט הראשוני של ממשלות הוא להטיל מס, אולם מדובר בפתרון לא יעיל כיוון שהגידול בתעשייה מתרכז כיום בעיקר בסין ובהודו. חידושים טכנולוגיים שמבטיחים פליטה מופחתת של פחמן דו חמצני כבר קיימים, אולם דרושה חקיקה כדי להבטיח את יישומם בשטח".

עוד הוסיף הריסון, כי "תקופות מלחמה הביאו לפיתוח המהיר ביותר בתחום התעופה. ממשלות צריכות להבטיח שהמלחמה בשינוי האקלימי תוביל לפריצת הדרך הבאה בתחום הטכנולוגי. אנו דורשים חקיקה שתביא לכך שתופסק הפעלתם של מטוסים ישנים שפולטים רמה גבוהה של פחמן דו חמצני לאוויר ובכך למנוע נזקים שגורמים להתחממות כדור הארץ".

הריסון טען כי מכיוון שרוב המטוסים מיוצרים באירופה ובאמריקה, חקיקה במקומות אלה תוביל לשינוי עולמי בתעשייה, שכן מטוסים אלה מיוצאים גם לסין ולהודו. "ישנם כבר תקנים מחמירים המעוגנים בחקיקה בנוגע לרעש מטוסים, מנועי דיזל, מקררים ומוצרים רבים אחרים. יש צורך לעגן בחקיקה גם תקנים מינימאליים לפליטת פחמן דו חמצני ממטוסים", אמר הריסון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: