אא

מטוס הבואינג 787 "דרימליינר" השלים את טיסת הבכורה

המטוס ביצע היום [יום ד'] את הטיסה הראשונה בתוכנית טיסות ניסוי, שבמסגרתה יבצעו שישה מטוסי 787 טיסות ניסוי מסביב לשעון ומסביב לעולם. מטוס הבואינג 787 הראשון צפוי להימסר ברבעון הרביעי של שנת 2010.

Shutterstock Shutterstock
מטוס הבואינג 787 המריא משדה התעופה פיין פילד שבאוורט, וושינגטון, בפני קהל של יותר מ-12 אלף צופים ונחת בשדה התעופה של בואינג בסיאטל, לאחר שהייה בת 3 שעות באוויר. "זהו יום היסטורי עבור הצוות הגלובלי שעמל ללא לאות על תכנון ובניית מטוס הבואינג 787 'דרימליינר' – המטוס החדש הראשון של המאה ה-21", אמר סקוט פנצ'ר, סגן נשיא ומנכ"ל תוכנית ה-787.

לאחר ההמראה טס המטוס, המצויד בשני מנועי רולס-רוייס טרנס 100, בנתיב מזרחה מעל מיצרי חואן דה פוקה, בגובה של 15,000 רגל ובמהירות של 207 מייל , על פי המקובל בטיסות בכורה. בשבועות ובחודשים הקרובים יצטרפו לתוכנית טיסות הניסוי חמשת מטוסי ב-787 הנוספים וביניהם שני מטוסים שיצוידו במנועי ג'נרל אלקטריקס GEnx.

מטוס הבואינג 787, המצויד במערכות טכנולוגיות מתקדמות, יצרוך 20% פחות דלק מכל מטוס מקביל בגודלו בעולם, יעניק למעלה מ-45% יותר הכנסות מהטסת מטענים ויציג לנוסעים חידושים, הכוללים פנים מטוס חדש עם אוויר נקי יותר, חלונות גדולים יותר, מקום איחסון גדול יותר, תאורה משופרת ועוד.

55 לקוחות ברחבי העולם הזמינו 840 מטוסי בואינג 787 ביניהם חברת ארקיע. מרלין דיילי, סגן נשיא למכירות בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג, אמר כי הזמנת שני מטוסי בואינג 787 על ידי חברת ארקיע מעידה כי מטוס ה-787 מייצג את עתיד התעופה עבור הנוסעים בישראל ובעולם כולו. הוא הוסיף ואמר: "לקוחותינו כמו גם לקוחותיהם, הנוסעים, יבחינו מיד ביתרונות הייחודיים שמציע מטוס ה-787 – יעילות בצריכת הדלק, נוחות מירבית לנוסע וביצועים יוצאים מן הכלל וידידותיים לסביבה."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: