אא

בית הדין להגבלים עסקיים דחה את ערר אל-על כנגד הכרזתה כבעלת מונופולין

בית הדין להגבלים עסקיים הורה על מחיקת הערר, שהגישה אל-על כנגד הממונה על הכרזתה כבעלת מונופולין. ההחלטה ניתנה בעקבות בקשתה של אל-על לבטל את ההליך.

Shutterstock Shutterstock
ביום 13.12.09 הורה בית הדין להגבלים עסקיים על מחיקת הערר, שהגישה אל-על כנגד הממונה על הכרזתה כבעלת מונופולין.

כזכור, ביום 27.10.05 הכריז הממונה על הגבלים עסקיים על אל-על כבעלת מונופולין בהובלת נוסעים רגישי זמן ובהובלת נוסעים רגישי מחיר בשווקי התעופה שבין תל אביב לבין יוהנסבורג, הונג קונג, בנגקוק ובומביי. בשווקים אלו אל על היא החברה היחידה המקיימת טיסות סדירות ישירות.

מחיקת ערר אל על מצטרפת לשורה של פעולות, בהן נקטה הממונה בתקופה האחרונה לטובת התחרות בין מובילים באויר, שכללו התקנת פטור סוג ובחינה תחרותית של 16 הסכמי שיתוף פעולה בין אלעל לחברות נוספות. בין השאר, בחנה הממונה הסכמים בין אל על לבין חברות התעופה Air India, Thai ו- South African Airways. ההסכם שבין אל-על ל-Air India לא אושר והממונה קבעה כי "הכבילה העיקרית הרלוונטית להחלטתי זו הינה ההסכמה בין החברות לפיה משלמת אל-על לאייר אינדיה חלק מהכנסותיה בקו בתמורה לכך שאייר אינדיה נמנעת מהפעלת טיסות בקו ולמעשה נמנעת מלהתחרות באל-על בקו". ההסכם שבין אל-על ל- Thai אושר לאחר שנמצא כי אין בו פגיעה תחרותית ואילו ההסכם שבין אלעל ו-South African Airways נמשך על ידי אלעל עוד בטרם ניתנה החלטה לגביו.

עם מחיקת הערר הפך בית הדין את הכרזת הממונה לחלוטה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: