"שנת 2009 תיכנס להיסטוריה כשנה הגרועה ביותר בתעשיית התעופה"
אומר ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א, בהתייחסו לנתוני הירידה המשמעותיים במספר הנוסעים ובהטסת המטענים בשנה האחרונה בטיסות הבינלאומיות הסדירות
Shutterstock
יאט"א פרסמה היום נתונים מעודכנים על התנועה בטיסות הבינלאומיות בחודש דצמבר האחרון ובשנת 2009 כולה. הנתונים מצביעים על נסיגה משמעותית בתעשיית התעופה העולמית.
בשנת 2009 כולה חלה ירידה של 3.5% במספר הנוסעים והתפוסה הממוצעת בטיסות עמדה על 75.6%. הטסת המטענים ב-2009 ירדה ב-10.1% ותפוסת המטענים הממוצעת עמדה על 49.1% בלבד.
"במונחים של דרישה שנת 2009 תיכנס להיסטוריה כשנה הגרועה ביותר בתעשיית התעופה. איבדנו שנתיים וחצי של גידול בשוקי הנוסעים ושלוש שנים וחצי בגידולמ בעסקי הובלת המטענים", אמר ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א.
באשר לחודש דצמבר 2009 – הקיבולת בטיסות הבינלאומיות ירדה ב-0.7% ואילו בהטסת המטענים עלתה ב-0.6% לעומת דצמבר 2008. מספר הנוסעים עלה בדצמבר האחרון ב-4.5% לעומת דצמבר 2008 – שיפור של 8.4% לעומת השפל של פברואר 2009, אך עדיין נמוך ב-3.4% מהשיא של תחילת 2008. ההכנסות החלו מעט להשתפר אך הן עדיין נמוכות ב-5-10% בהשוואה לרמות של 2008.
"ההתאוששות ברווחיות תהיה איטית ביותר וחברות התעופה יפסידו, עפ"י הצפי, 5.6 מיליארד דולר בשנת 2010", ציין ביסיניאני.
"התעשייה פותחת את 2010 באתגרים אדירים", סיכם ביסיניאני. "הרע ביותר כבר מאחורינו, אך אין זו העת לחגיגות. ההתאמה לירידה של 2.5-3.5 אחוז בגידול פירושה שחברות התעופה עומדות בפני שנה ספרטאנית נוספת, כשהן צריכות להיות ממוקדות בזהירות בהתאמת הקיבולת לדרישה ובבקרה על ההוצאות".
בשנת 2009 כולה חלה ירידה של 3.5% במספר הנוסעים והתפוסה הממוצעת בטיסות עמדה על 75.6%. הטסת המטענים ב-2009 ירדה ב-10.1% ותפוסת המטענים הממוצעת עמדה על 49.1% בלבד.
"במונחים של דרישה שנת 2009 תיכנס להיסטוריה כשנה הגרועה ביותר בתעשיית התעופה. איבדנו שנתיים וחצי של גידול בשוקי הנוסעים ושלוש שנים וחצי בגידולמ בעסקי הובלת המטענים", אמר ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א.
באשר לחודש דצמבר 2009 – הקיבולת בטיסות הבינלאומיות ירדה ב-0.7% ואילו בהטסת המטענים עלתה ב-0.6% לעומת דצמבר 2008. מספר הנוסעים עלה בדצמבר האחרון ב-4.5% לעומת דצמבר 2008 – שיפור של 8.4% לעומת השפל של פברואר 2009, אך עדיין נמוך ב-3.4% מהשיא של תחילת 2008. ההכנסות החלו מעט להשתפר אך הן עדיין נמוכות ב-5-10% בהשוואה לרמות של 2008.
"ההתאוששות ברווחיות תהיה איטית ביותר וחברות התעופה יפסידו, עפ"י הצפי, 5.6 מיליארד דולר בשנת 2010", ציין ביסיניאני.
"התעשייה פותחת את 2010 באתגרים אדירים", סיכם ביסיניאני. "הרע ביותר כבר מאחורינו, אך אין זו העת לחגיגות. ההתאמה לירידה של 2.5-3.5 אחוז בגידול פירושה שחברות התעופה עומדות בפני שנה ספרטאנית נוספת, כשהן צריכות להיות ממוקדות בזהירות בהתאמת הקיבולת לדרישה ובבקרה על ההוצאות".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}