אא

חוק הטיס החדש יועבר מחר לאישור הכנסת

אישור החוק יסייע להחזרת ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות הטיסה. החוק יקנה לרשות התעופה האזרחית סמכויות פיקוח ואכיפה של דיני הטיס, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים ויסדיר את יחסי הגומלין והתאום בין התעופה האזרחית והצבאית במדינה.

Shutterstock Shutterstock
שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע כי חוק הטיס החדש יונח מחר על שולחנה של הכנסת ויובא במהלך השבוע הבא לקריאה ראשונה במליאה ולאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. שר התחבורה: 'חוק הטיס המעודכן צפוי להפוך את מדינת ישראל לאחת מהמדינות המתקדמות בעולם בתחום חקיקת התעופה'.

חוק הטיס החדש, שאושר לפני כחודשיים על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, יחליף את חוק הטיס המדנטורי הישן משנת 1927 ואת 'דבר המלך על הטיס במושבות' משנת 1937, ומהווה את אחד התנאים העיקריים של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה .

כזכור מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי הוריד בחודש ינואר 2009 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2, על רקע ליקויים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה בארץ. שר התחבורה ציין כי חוק הטיס מהווה את אחד הליקויים העיקריים של דוח ביקורת ה-FAA ועתה עם עדכון והטמעת ההערות שצוינו על ידי מבקרי ה-FAA נעשה צעד חשוב נוסף להחזרתה של ישראל לדירוג הבטיחות הגבוה.

חוק הטיס החדש כולל בין השאר למעלה מ- 600 פרטי חקיקה עדכניים התואמים את עקרונות החקיקה בישראל, אמנת שיקגו ונספחיה וכן את הנחיות ה- ICAO. החוק החדש יקנה לרשות התעופה האזרחית סמכויות פיקוח ואכיפה אפקטיביות ונרחבות של דיני הטיס, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים.

רשות התעופה האזרחית הובילה את הכנת החוק תוך תיאום עם גורמים שונים ובהם: משרד המשפטים, משרד הביטחון, חיל האוויר, שירות הבטחון הכללי, המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים, משרד הבריאות, משרד התקשורת רשות שדות התעופה ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: