אא

כספי לבית המשפט העליון: אסור על אירוסוויט להעביר את קווי הטיסה בין אוקראינה לישראל

החברה מערערת על החלטת בית המשפט המחוזי בעקבות כוונתה של חברת התעופה אירוסוויט להעביר לחברת דונבאסאירו, המצויה בשליטתה, את קווי הטיסה. כספי בעתירתה: "אירוסוויט החלה בסדרה של מעשים המהווים הפרה בוטה של התחייבויותיה החוזיות".

Shutterstock Shutterstock
חברת כספי תעופה פנתה לבית המשפט העליון בערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בת"א, שדחה בקשה של כספי תעופה למתן צו מניעה זמני האוסר על חברת התעופה אירוסוויט להעביר לחברת דונבאסאירו, חברת בת המצויה למיטב ידיעתה של כספי בשליטתה המלאה של אירוסוויט, את קווי הטיסה שמפעילה אירוסוויט בין אוקראינה לישראל ובחזרה, העומדות כיום על 6 טיסות שבועיות בעונת החורף ו- 17 טיסות שבועיות בעונת הקיץ.

בבקשה, שהוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד יוסף בנקל, אלי כהן ובתיה ברד, טוענת בין השאר כספי תעופה כי: "עניינה של בקשה זו הוא בהחלטתו הלקונית והבלתי מנומקת של בית המשפט קמא אשר נתפס לכלל טעות, בכל הכבוד, שעה שראה לדחות את בקשתה של המבקשת למתן צו מניעה זמני אשר יאסור על אירוסוויט, עימה יש למבקשת המשמשת כנציגתה הכללית, היחידה והבלעדית בישראל, הסכם מזה עשרות בשנים, אשר תוקפו הוארך עד לשנת 2014, להעביר טיסות הרשומות תחת קוד הזיהוי שלה אל קוד הזיהוי של דונבאסאירו, שהינה למיטב ידיעתה של המבקשת, חברה המצויה בשליטתה המלאה של אירוסוויט, במטרה להימנע מתשלום העמלות למבקשת עפ"י ההסכם ביניהם. עוד יצויין, כי הלכה למעשה בנתה המבקשת ב"עשר אצבעות" מערך שיווק יעיל ומשומן להפצת כרטיסי הטיסה של אירוסוויט, תוך הקמתן של כל התשתיות הדרושות לכך, שעה שאירוסוויט אינה נוקפת אצבע לשם כך ומבלי שנדרשה לשאת בכל סיכון כספי, הלכה ולמעשה".

עוד מציינת כספי תעופה בבקשה: "ברור על פני הדברים ומכל מקום, המשיבות לא הכחישו כי הטעם שעמד ביסוד בקשתה של המבקשת למתן צו מניעה זמני הוא, החלטתה הזדונית יש לומר של אירוסוויט להעביר חלק ניכר מן הטיסות שהופעלו על ידה בקווי ישראל-אוקראינה אל דונבאסאירו - חברת בת שלה, המצויה למיטב ידיעתה של המבקשת, בשליטתה המלאה בניגוד גמור להתחייבויותיה של אירוסוויט כלפי המבקשת ותוך הפרה בוטה שלהן וזאת לאחר שניסיונה של אירוסוויט להביא להפחתת העמלות המשולמות לכספי מכח ההסכם ביניהם לא צלח".

כמו כן מציינת כספי תעופה כי: "עם הקמתה של אירוסוויט סייעה לה כספי בהעמדת בטחונות לחכירת המטוס הראשון שלה. כך, בין היתר, סייעה כספי לאירוסוויט לקבל מממשלת אוקראינה התחייבות להפעלת כל טיסותיה הסדירות ובכלל זה בין ישראל לאוקראינה לתקופה של 10 שנים. כל פעולותיה של כספי נשאו פרי והביאו לכך, כי קווי הטיסות ישראל-אוקראינה הפכו לקווים המשגשגים והמצליחים ביותר ברשת הקווים של אירוסוויט. כל זאת למרות התחרות מצד "אל על" הנהנית מיתרון גדול בשוק הישראלי. חרף השקעתה של כספי אשר הביאה לשגשוגה של אירוסוויט, החלה אירוסוויט לאחרונה בסדרה של מעשים המהווים הפרה בוטה של התחייבויותיה החוזיות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהאוקראינהחדשות אוקראינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: