אא

מהפכת הדלק הירוק של בריטיש איירווייס

חברת התעופה הבריטית וקבוצת סולנה, המתמחה במיזמי אנרגיה ודלק ביולוגיים מתקדמים, חברו למיזם חדש להקמת המפעל אירופי לייצור דלק מטוסים אלטרנטיבי מפסולת אורגנית. בכוונת בריטיש איירווייס לתדלק חלק מצי המטוסים שלה בדלק דל פחם החל משנת 2014.

Shutterstock Shutterstock
בריטיש איירווייס חתמה על מסמך כוונות עם קבוצת סולנה לרכישת כל הדלק שייוצר במפעל, שימוקם כנראה במזרח לונדון וימיר 500,000 טונות של פסולת בשנה ל- 16 מיליון גלונים של דלק מטוסים ירוק, בתהליך מחזורי של חממה התורם לחסכון של עד 95 סנט בהשוואה לדלק מטוסים המיוצר ממאובנים.

כמות הדלק המעובד תהיה כפולה מהכמות הנדרשת להפוך את כל טיסות בריטיש איירווייס, הממריאות מנמל התעופה לונדון סיטי, לנטולות פחם והקיטון בפליטת הפחם יהיה שווה ערך להורדת 48,000 מכוניות בשנה מהכביש.

המיזם יתרום לחסכון גדול נוסף בפליטת חממה על ידי הקטנת כמות הפסולת הנשלחת לסילוק באדמה ובכך ימנע היצור של גז המתאן, הגורם להתחממות כדור הארץ מחד ומאידך ייוצרו בשנה 20 מגה-וואט של חשמל ממקורות מתחדשים. כמו כן, המיזם ייצור 1,200 מקומות עבודה באזור מזרח לונדון ועשוי להקטין משמעותית את המיסוי על סילוק פסולת לאדמה.

מנכ"ל בריטיש איירווייס, ווילי וולש, אמר כי השותפות הייחודית עם סולנה תסלול את הדרך למימוש המטרה השאפתנית של בריטיש איירווייס להקטנת פליטת הפחם ב- 50% עד שנת 2050. "אנו מאמינים כי המיזם יוביל לייצור דלק מטוסים אלטרנטיבי בר קיימא. אנו נחושים להקטין את השפעתנו על השינויים האקלימיים וגאים להוביל יוזמות ידידותיות לסביבה של תעשיית התעופה", סיכם וולש.

ד"ר רוברט דו, יו"ר ומנכ"ל קבוצת סולנה, אמר: "מיזם הדלק הביולוגי המשותף לסולנה ולבריטיש איירווייס ימיר ביעילות פסולת אורגנית לדלקים חדשים וממוחזרים ולחשמל והוא נטול פחם לחלוטין. המפעל יהיה מהמתקדמים בעולם ושונה מאתר סטנדרטי להמרת פסולת אורגנית לאנרגיה. המתקן לא ייצר פליטות מזהמות או מוצרי לוואי בלתי רצויים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: