אא

מנכ"ל אל על: "הוצאות הביטחון והרגולציה מונעים מאל על תחרות הוגנת"

לכנס של איגוד מנהלי בתי המלון, שנערך הבוקר, הגיע המנכ"ל מלווה בבכירי החברה ובראשם היו"ר עמיקם כהן ונשא נאום תקיף, בו דיבר בין היתר נגד מדיניות הרגולציה בישראל, המונעת מאל על תחרות הוגנת ועל חברות התעופה הזרות מולם מתמודדת אל על.

Shutterstock Shutterstock
מנכ'ל אל על, אליעזר שקדי, הגיע הבוקר לכנס של איגוד מנהלי בתי המלון בישראל ונשא נאום מפורט, בו דיבר בין היתר על הקשיים הרבים העומדים בפני אל על.

'הוצאות הביטחון והרגולציה מונעים מאל על תחרות הוגנת, אל על מתמודדת עם מספר נושאים שמשפיעים על הרווחיות: תנודות קיצוניות במחיר הדלק, שינויים בשערי המט'ח, עונתיות, מגבלות ביטחון והסוגיה הרגולטורית'. שקדי דיבר ארוכות על סוגיית הביטחון של אל על: 'השב'כ הוא זה שקובע מה צריך לעשות בתחום הביטחון אבל כל ההוצאות חלות על אל על וכשיש כבר קווים שהם ביצי זהב כמו טורקיה ואתיופיה אנו נאלצים לוותר עליהם בשל סיבות ביטחוניות'.

לדברי שקדי פעולות ביטחון שאל על נאלצת לנקוט גורמות לאנשים לא לטוס שוב עימה וכן ציין את העובדה שמנכ'ל אל על נושא באחריות פלילית על הביטחון של ארקיע וישראייר כשהן מגיעות לארץ: 'אם משהו קורה בישראייר או בארקיע האחראי הוא מנכ'ל אל על ובתוקף כך אני רשאי למנוע מהן לטוס וזוהי אינה תחרות הוגנת'.

שקדי תקף את מיזם התעופה ++A של חברות התעופה לופטהנזה, אייר קנדה, יונייטד וקונטיננטל איירליינס. לדבריו אל על נאלצת להתמודד עם צי מטוסים של 37 מטוסים נגד קבוצה שכוללת 3900 מטוסים, שיוצרים קרטל ומתאמים מחירים ונמכרים אצל הסוכנים בישראל, בעוד שמנכ'ל ישראלי לא יוכל לעשות כך כי הוא יואשם בתיאום מחירים.

בתשובה לשאלה לגבי השתלבות של אל על כאחת החברות הגלובליות ענה שקדי כי אינו רואה את הדבר כאפשרי בשל מגבלות רגולציה ומשום שבחברות האלו יש נציגות של מדינות שאינן רוצות את אל על שם.

בנאום ציין מנכ'ל אל על כי החברה סיכמה על קוד שייר חדש עם חברת התעופה של אייר צ'יינה כבר בחודש עבר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: