אא

ישראל וארה"ב מגבירות את שיתוף הפעולה הביטחוני בתעופה האזרחית

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום [יום ג'], כי ישראל וארצות הברית חתמו על הסכם הבנות חדש להידוק שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן למניעת טרור אווירי בתעופה האזרחית.

Shutterstock Shutterstock
השר כץ מסר כי מסמך ההבנות שנחתם יחזק את שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות בכל מקרה של התמודדות מול אירועי טרור אווירי ויבטיח תיאום מלא והעברת מידע שוטף בין שתי המדינות. "שיתוף פעולה שכזה הוא בעל חשיבות ייחודית ויאפשר מתן תגובה יעילה לאיומים המתפתחים בתעופה הבין לאומית", אמר השר כץ.

שרת המשרד לביטחון המולדת של ארה"ב, ג'נט נפוליטאנו, ציינה כי ההסכם יאפשר לארה"ב וישראל להגיב בצורה טובה יותר לאירועי טרור אווירי והוא יחזק את הביטחון של שתי המדינות "החלפת מידע בזמן אמת עם שותפינו הבינלאומיים הינה קריטית למאמצינו לחיזוק הביטחון הגלובלי בתעופה", הוסיפה נפוליטאנו.

מסמך ההבנות מכיר בצורך לשיתוף פעולה בין מינהל הביטחון בתעופה של ארצות הברית ומחלקת הביטחון של משרד התחבורה הישראלי כדי שניתן יהיה להתמודד עם אירועי ביטחון בתעופה האזרחית. במסגרת מפגשים עם הסוכנות האמריקאית לאבטחת התחבורה נוסד בין שתי המדינות מנגנון חדש לעדכון הדדי בזמן אמת של אירועי טרור אווירי.

החתימה על מזכר ההבנות התאפשרה בעקבות מפגש עבודה שהתקיים ביולי 2009 בארצות הברית במהלכו ביקשו האמריקאים לגבש מסמך הבנות משותף המעגן פורמאלית את שיתוף הפעולה המבצעי שנוצר בין שתי המדינות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: