אא

לאחר 29 שנים ארקיע נפרדת ממטוסי הדאש 7

אחרי שבשנה האחרונה צירפה החברה לצי המטוסים שלה שני מטוסים חדשים ובהמשך למדיניות חידוש צי המטוסים, נפרדה השבוע החברה מחמישה מטוסים מהדגם. צעד זה ממצב את ארקיע כחברת התעופה עם המטוסים החדישים ביותר בישראל וממוצע גיל מטוסים של 7 שנים.

Shutterstock Shutterstock
בשנת 1981 הגיע מטוס הדאש 7 הראשון לחברת ארקיע ונקרא בשם 'אילת'. המטוס נחנך בטקס ממלכתי בראשות ראש הממשלה דאז, מנחם בגין ז'ל. שאר מטוסי הדאש 7, שהגיעו במהלך שנות השמונים, היו למטוסי הדגל של ארקיע במשך שנים רבות.

מטוסי הדאש 7, בהם טסו במהלך השנים מיליוני נוסעים, שירתו את ארקיע ואת ציבור הנוסעים בשלל יעדים כשהמרכזי בהם לאורך השנים היה אילת, כמו גם יעדים רבים בישראל כגון: ראש פינה, קריית שמונה, יטבתה, ים המלח ויעדים קרובים כמו האיים היווניים. בשיא הפעילות מנה הצי 12 מטוסים ובכך הייתה ארקיע לחברה הגדולה בעולם המפעילה מטוסים מסוג זה.

לפני כעשור החלה ארקיע להחליף את הצי המתיישן במטוסי ATR 72-500 חדישים. החברה רכשה 5 מטוסים חדשים, שקטים, אמינים וידידותיים לסביבה.

כיום מונה צי המטוסים של החברה שני מטוסי בואינג 757-300 ומטוס אמבראר 195AR, המשמשים לטיסות בינ'ל ברחבי אירופה. בנוסף, מחזיקה החברה בחמישה מטוסי ATR 72-500, המשמשים אותה לטיסות פנים ארציות ובינ'ל במרחב המזרח התיכון ואיי יוון.

ניר דגן, משנה למנכ'ל ארקיע מסר 'ארקיע מתכננת להמשיך ולהרחיב את צי מטוסיה תוך מתן דגש על קניית מטוסים חדשים, נוחים ויעילים ובנוסף מתכוונת להרחיב את מגוון יעדי החברה בחו'ל'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: