אא

גם ישראייר עתרה לבג"צ לביטול החלטת שר התחבורה לאפשר לאל-על לטוס לאילת

ישראייר: "ההחלטה התקבלה בחטף וללא בחינה יסודית של האינטרס הציבורי". עוד טוענת החברה, כי במידה והייתה כוונה כנה לפתוח את הקו לתחרות אמיתית בין שלושה מובילים היה צורך להמתין עד לפתיחת השמיים באופן מלא.

Shutterstock Shutterstock
בהמשך להחלטת שר התחבורה לאפשר לחברת אל על להפעיל קו טיסות בין נתב"ג לאילת, חידשה היום חברת ישראייר את עתירתה לבג"צ בדרישה לבטל את החלטת שר התחבורה. לדברי חברת ישראייר החלטת שר התחבורה לאפשר לאל על לטוס לאילת, לא רק שאינה תתרום לתחרות, היא אף עשויה לפגוע בה ולגרום לנזק בלתי הפיך שהנפגע העיקרי ממנה יהיה הצרכן.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יורם בונן, מרב שיבק וברק גליקמן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון, קובלת חברת ישראייר על האופן בו החליט השר על מינויה של אל על כמובילה נקובה. ההחלטה, שהתקבלה על ידי השר, נוגדת החלטה קודמת ומנומקת באותו עניין, שהוגשה לשר על ידי רשות התעופה האזרחית בחודש אפריל 2009. על פי הרשות אין כל צורך או מקום במינוי מוביל סדיר נוסף בקו נתב"ג-אילת וכי לכניסתה של אל על כמוביל סדיר נוסף תהיה השפעה פוגענית והרסנית. החלטת השר מתעלמת מהשאלה החשובה האם אכן קיים צורך במפעיל נוסף והאם כניסת אל על לקו אכן תועיל לאינטרס הציבורי.

עופר גרין, מנכ"ל חברת ישראייר: "ישראייר תומכת באופן מלא בקיומה של תחרות בריאה בענף התעופה. עם זאת, החלטת שר התחבורה, המתיימרת להגדיל את התחרות בשוק התעופה הפנים-ארצית, תפגע באופן קשה בתחרות בשוק התעופה כולו - הן הפנים-ארצי והן בקווים הבינלאומיים".

ישראייר מציינת בעתירתה כי במידה והייתה כוונה כנה לפתוח את הקו לתחרות אמיתית בין שלושה מובילים נקובים היה צורך להמתין עד לפתיחת השמיים באופן מלא, כך שגם ישראייר וגם ארקיע יוכלו לטוס לכל יעד בעולם , או לחילופין - לבצע מכרז בו אל על, שהוכרזה כבר כבעלת מונופולין בקווים מסויימים, לא תשתתף ובמקומה ישתתף מפעיל שלישי, שדומה ביכולותיו לארקיע וישראייר, ובכך תיווצר תחרות אמיתית ואפקטיבית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: