אא

התחזקות הביקושים בטיסות הבינלאומיות בחודש פברואר 2010

יאט"א פרסמה היום [יום שלישי] את סיכום נתוני תנועת הטיסות הבינלאומית של חודש פברואר 2010 שראים שיפור של 9.5% בביקוש לטיסות בינלאומיות בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.

Shutterstock Shutterstock
יאט"א מדווחת כי נתוני התנועה בטיסות הבינלאומיות בחודש פברואר מראים על המשך התחזקות הביקושים. ביקוש הנוסעים לטיסות עלה ב- 9.5% בעוד הביקוש למטען גדל ב- 26.5% בהשוואה לחודש פברואר 2009, שהיה שיא השפל בתנועת הנוסעים.

הביקוש לטיסות נוסעים צריך לעלות בעוד 1.4% כדי להגיע למצב שלפני המיתון. המטען הגיע לשיא השפל בדצמבר 2008, עם שיפור קטן שנראה בחודש פברואר 2009. תנועת המטענים צריכה שיפור של 3% כדי להגיע למצב של לפני המיתון.

"אנחנו נעים בכיוון הנכון. בתוך חודשיים או שלושה רמת התנועה תשוב לרמות של לפני המשבר. זה עדיין לא התאוששות מלאה. המטרה היא לכסות הפסד גידול של שנתיים", אמר ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א.

גולת הכותרת בחודש פברואר היה השיפור במדדי התפוסה שעמדו על 75.5% ותוך התאמות לעונה, התפוסה בחודש זה עמדה על 79.3%. בעוד הביקוש גדל ב- 9.5% ההיצע הוגדל רק ב- 1.9%. חברות התעופה שמרו על ניצול רגיל של המטוסים בטיסות לטווח קצר אולם הניצול בטיסות לטווח ארוך ירדה ביותר מ- 8% בהשוואה לרמות של 2008.

בביקוש לטיסות נוסעים בינלאומיות ע"פ איזורים: באירופה נרשמה העליה הנמוכה ביותר של 4.3%, בצפון אמריקה נרשם גידול של 4.4%, באסיה פסיפיק דווח על גידול של 13.5%, במזרח התיכון נרשם הגידול הרב ביותר, של 25.8%, באמריקה הלטינית היה גידול של 8.5% ובאפריקה דווח על גידול של 9.8%.

"בעוד המספרים משתפרים, השנה החלה עם שתי אכזבות. הראשונה היתה באירופה. אנחנו צופים שבאירופה ידווחו על הפסד של 2.2 מיליארד דולר השנה, ההפסד האזורי הגדול ביותר. ביקוש חלש לטיסות נוסעים ומטענים באירופה תואם את הציפיות שלנו. זה מאכזב לראות עובדים בחברות אירופאיות שובתים כאשר הענף, שנמצא במצב עדין, דורש התמקדות בשיפור הנצילות והקטנת עלויות", אמר ג'ובאני ביסיניאני והוסיף, כי "האכזבה השניה היתה מכישלון הסדרת נושאי בעלות על שמיים פתוחים בין אירופה וארצות הברית. שני הצדדים הפסידו הזדמנות קריטית לאפשר לחברות התעופה את החופש המסחרי של גישה לשווקים בלי ההגבלות של בעלות זרה שיש במערכת הדו-צדדית הקיימת".

ביסיניאני ציין כי "הגבלות על בעלות לא מגינות על משרות, אלא מסכנות אותם. כפי שאנו רואים, גבול הגבלת הבעלות גדל ע"י כך שמונעים מחברות תעופה לגדול לתוך עולם עסקי בינלאומי יעיל שיכול לנצל הזדמנויות בינלאומיות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: