אא

פעילות הר הגעש באיסלנד הצטמצמה בצורה משמעותית

כך קובעים היום גיאולוגים בכירים מאיסלנד, שמציינים שגובהו של הענן הצטמצם בחצי ועומד כעת על 3 ק"מ לעומת 6 ק"מ בשיאו ביום חמישי שעבר. בתוך כך גם באוסטריה חודשו היום הטיסות באופן חלקי וטיסות אוסטריאן איירליינס בקו ת"א-וינה יחודשו היום [מוינה ומת"א] ומחר בבוקר מת"א.

Shutterstock Shutterstock

מדענים וגיאולוגים קובעים היום כי הולכת ופוחתת פעילותו של הר הגעש באיסלנד מאז שהתפרץ בשבוע שעבר. לפי המידע שנמסר גובהו של הענן הוולקני קטן בחצי מאז שיאו והוא עומד נכון לשעות הצהריים על גובה של 3 ק"מ.


היום החמישי מאז התפרצות הר הגעש עמד בסימן ביקורת חסרת תקדים של חברות התעופה וארגון יאטא  נגד ממשלות אירופה, שלטענתם גילו חוסר מנהיגות ומיהרו לסגור את שמיים. "חברות התעופה אחראיות מספיק, ונושא הביטחות הוא מרכזי עבורן", אמר מנכ"ל יאט"א, ג'ובאני ביסיניאני, שקרא לממשלות לשקול שוב את החלטתן בעיקר לאור העובדה שטיסות הניסוי שערכו בריטיש איירווייס, לופטהנזה, אייר פראנס וק.ל.מ הוכתרו בהצלחה וכל המטוסים לטענת החברות נחתו ללא שריטה.


בתוך כך הודיעו רשויות התעופה באוסטריה על פתיחה חלקית של המרחב האווירי וחברת אוסטריאן איירליינס דיווחה כי הטיסות בקו תל אביב-וינה יצאו היום ומחר בבוקר כסדרן .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: