'המשבר הוולקני' הסב עד עתה הפסדים של 1.7 מיליארד דולר לחברות התעופה
במשך 3 ימים של שיא המשבר, שבת-שני, 17-19 באפריל, הפסדי ההכנסות של חברות התעופה הסתכמו ב-400 מיליון דולר מדי יום.
Shutterstock
יאט"א מעריכה כי משבר התעופה העולמי בעקבות התפרצות הר הגעש באיסלנד גרם במשך ששת הימים האחרונים הפסד הכנסות בסך 1.7 מיליארד דולר לחברות התעופה. במשך 3 ימים של שיא המשבר, שבת-שני, 17-19 באפריל, הפסדי ההכנסות של חברות התעופה הסתכמו ב-400 מיליון דולר מדי יום.
ג'ובאני ביסיניאני, מנכ"ל יאט"א אומר: "ההפסד של יותר מ-1.7 מיליארד דולר מתייחס רק לחברות התעופה. המשבר פגע ב-29% מתעשיית התעופה הבינלאומית בכללותה והשפיע על 1.2 מיליון נוסעים ביום. המשבר חצור יותר מה-11 בספטמבר, כשהמרחב האווירי של ארצות הברית נסגר לשלושה ימים".
"לגבי תעשייה שהפסידה 9.4 מיליארד דולר בשנה האחרונה ועפ"י התחזיות אמורה הייתה להפסיד 2.8 מיליארד דולר נוספים ב-2010, המשבר הנוכחי הוא אסון. הפגיעה הקשה ביותר היא בחברות התעופה המצויות במצב הפיננסי הקשה ביותר, החברות האירופיות, שהעריכו לפני המשבר, שהן צפויות להפסיד השנה 2.2 מיליארד דולר", ציין ביסיניאני.
"כאשר אנחנו מונים את ההפסדים בעקבות המשבר, עלינו לבחון דרכים לסייע לחברות התעופה. ראשית, נמלי התעופה צריכים להתחשב במצב ולהקטין את האגרות. הית'רו ודובאי כבר נוהגים כך, ואנו מצפים שנמלי תעופה אחרים יילכו בעקבותיהם".
וכדי להקל על סיום המשבר מבקש ביסיניאני מהממשלות לסייע במספר תחומים: להקל בנושא הסלוטים להמראות ונחיתות, להקל בהגבלות על טיסות לילה ולהקל על המוני הנוסעים המעוכבים בנושאי הבידוק הבטחוני. ביסיניאני מבקש גם מהממשלות לבחון את האפשרויות לסייע ולפצות את חברות התעופה, שנאלצו לקרקע את צי המטוסים שלהן למספר ימים.
ג'ובאני ביסיניאני, מנכ"ל יאט"א אומר: "ההפסד של יותר מ-1.7 מיליארד דולר מתייחס רק לחברות התעופה. המשבר פגע ב-29% מתעשיית התעופה הבינלאומית בכללותה והשפיע על 1.2 מיליון נוסעים ביום. המשבר חצור יותר מה-11 בספטמבר, כשהמרחב האווירי של ארצות הברית נסגר לשלושה ימים".
"לגבי תעשייה שהפסידה 9.4 מיליארד דולר בשנה האחרונה ועפ"י התחזיות אמורה הייתה להפסיד 2.8 מיליארד דולר נוספים ב-2010, המשבר הנוכחי הוא אסון. הפגיעה הקשה ביותר היא בחברות התעופה המצויות במצב הפיננסי הקשה ביותר, החברות האירופיות, שהעריכו לפני המשבר, שהן צפויות להפסיד השנה 2.2 מיליארד דולר", ציין ביסיניאני.
"כאשר אנחנו מונים את ההפסדים בעקבות המשבר, עלינו לבחון דרכים לסייע לחברות התעופה. ראשית, נמלי התעופה צריכים להתחשב במצב ולהקטין את האגרות. הית'רו ודובאי כבר נוהגים כך, ואנו מצפים שנמלי תעופה אחרים יילכו בעקבותיהם".
וכדי להקל על סיום המשבר מבקש ביסיניאני מהממשלות לסייע במספר תחומים: להקל בנושא הסלוטים להמראות ונחיתות, להקל בהגבלות על טיסות לילה ולהקל על המוני הנוסעים המעוכבים בנושאי הבידוק הבטחוני. ביסיניאני מבקש גם מהממשלות לבחון את האפשרויות לסייע ולפצות את חברות התעופה, שנאלצו לקרקע את צי המטוסים שלהן למספר ימים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}