אא

יוסי פישר על החלטת הנהלת אל-על לבטל הזמנת 4 מטוסי בואינג 777 – 200

פישר מברך את מנהלי אל על, לאור החלטתם לבטל את הזמנת המטוסים ומסביר את השיקולים החיוביים בהחלטה.

Shutterstock Shutterstock
בסוף השבוע שעבר פורסם שאל-על החליטה לבטל הזמנת 4 מטוסי בואינג 777. כתבות רבות נכתבו על כך שעקב ההפסדים שלה, נאלצה החברה לבטל את הזמנת המטוסים.

מבלי להתייחס כרגע למצבה הכספי של אל-על כפי שמופיע בדוחותיה, יש לטעמי לראות מספר היבטים נוספים הקשורים להערכתי להחלטה.

בסוף השבוע האחרון פורסם באתרי חדשות תעופה בינלאומיים ברשת כי להערכת מומחי תעופה, חברות תעופה רבות הזמינו כמות מטוסים גדולה, שאינה משקפת את הגידול בתנועת הנוסעים. אי לכך, להערכת אותם מומחים, חלק מחברות התעופה יבטלו בעתיד הנראה לעיין חלק מהזמנותיהן.

המשמעות מבחינת אל-על היא יתר גמישות ברכישות עתידיות. אל-על תוכל במקרה הצורך, לרכוש אופציה על מטוסים שחברות אחרות החליטו לבטל. כמו כן, תעמוד לרשות אל-על האופציה לחכור מטוסים בחכירה יבשה ארוכת טווח במחירים תחרותיים, עקב עודף היצע של מטוסים.

אלמנט נוסף שלא הועלה בכתבות הוא סוג המטוס עליו לאל-על היתה אופציה. הבואינג 777 -200 הוא מטוס ותיק יחסית בחברות התעופה בעולם. המטוס הושק בשנות התשעים וככזה עושה שימוש בטכנולוגיות של שנות ה- 90 .

בשנים הקרובות יכנסו לשרות בעולם מספר מטוסי נוסעים מהפכניים הן בטווח הטיסה והן בחיסכון בדלק. המדובר הוא בבואינג דרימליינר 787 ובאיירבס 350.

עליית מחירי הדלק בשנים האחרונות הופכת לגורם מכריע בשיקולי חברות התעופה באיזה סוג מטוס להצטייד.

על ידי ביטול הזמנת ה- 777 תוכל אל-על להפגין גמישות ולנסות לקחת אופציות על הדרימליינר או אולי אפילו לשנות אסטרטגיה ולרכוש או לחכור לראשונה מטוסי איירבס .

לאור כל האמור, יש לברך את המנהלים שידעו לקחת החלטה לא פשוטה מבחינה תדמיתית בטווח הקצר, על חשבון גמישות בטווח הבינוני והארוך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: