איזי ג'ט חשפה טכנולוגיה מהפכנית לפתרון בעיית הענן הוולקני
במסיבת עיתונאים בלונדון, שנערכה ב- 4/6, בהשתתפות מנכ"ל איזי ג'ט, אנדי הריסון, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית הבריטית, אנדרו היינס והמדען ד"ר פרד פרטה, הכריזו על טכנולוגיה מהפכנית, שאמורה לפתור מצב של סגר אווירי כתוצאה מהתפרצות ענן וולקני.
Shutterstock
איזי ג'ט חשפה, ביום שישי, 4 ביוני, טכנולוגיה חדשה שתצמצם עד למינימום מצב של ביטולי טיסות בשל ענן אפר וולקני.
איזי ג'ט היא חברת התעופה הראשונה שתעשה שימוש במערכת החדשנית שנקראת: AVOID - Airborne Volcanic Object Identifier and Detector. המערכת, שפותחה על ידי ד"ר פרד פרטה, מהמכון הנורבגי לחקר האוויר , משמשת כמכ"ם מזג אוויר לזיהוי אפר וולקני.
מערכת AVOID עושה שימוש בטכנולוגיית אינפרא אדום, שמותקנת על המטוס ומספקת תמונות של ענן האפר גם לטייס וגם למרכז הבקרה התעופתי. התמונות מאפשרות לטייס לראות את ענן האפר ממרחק של עד 100 ק"מ מהמטוס ובגובה שבין 5,000 רגל ל- 50,000 רגל. יכולת גילוי זו תאפשר לטייס לבצע התאמות בנתיב הטיסה, כדי להימנע ממפגש עם ענן האפר. הטכנולוגיה מאוד דומה למכ"מי מזג אוויר המותקנים באופן סטנדרטי במטוסים מסחריים.
המידע שיתקבל מהמטוס באמצעות טכנולוגיית AVOID יאפשר מיפוי מדויק של הענן הוולקני באמצעות נתונים בזמן אמת ובכך תתאפשר פתיחת אזורים נרחבים של מרחב אווירי לטיסות, שללא הטכנולוגיה הזאת אמורים להיות סגורים בזמן התפרצות וולקנית. על ידי שימוש ב- AVOID ניתן יהיה אם כן לצמצם למינימום מצב של ביטולי טיסות.
מנכ"ל איזי ג'ט, אנדי הריסון, אמר: "הטכנולוגיה פורצת הדרך הזאת מהווה פתרון מעולה שיהפוך מצבים של ביטולי טיסות המוניים בשל ענן אפר וולקני לנחלת ההיסטוריה. מערכת AVOID תאפשר למטוסינו לזהות את ענן האפר ולהימנע ממנו בדיוק כמו שמכ"ם מזג האוויר המותקן במטוס ומפות מזג אוויר הופכים סופות רעמים לנראות לעין".
ד"ר פרד פרטה, חוקר בכיר במכון הנורבגי לחקר האוויר וממציא מערכת AVOID, אמר: "AVOID מגבה את התיאוריה סביב ענני אפר וולקני עם נתונים חיים. איזי ג'ט התחייבה להוציא את הטכנולוגיה שלנו אל הפועל".
מנכ"ל רשות התעופה האזרחית בבריטניה , אנדרו היינס, אמר: "זה הכרחי שקהילת התעופה תעבוד יחד לפיתוח פתרונות שיקטינו את ההפרעות במידה והענן הוולקני ישוב. רשות התעופה האזרחית מברכת על כך שחברות התעופה שוקלות פתרונות חדשניים כמו הפתרון הנוכחי ואנו נעשה ככל יכולתנו לסייע להן".
טיסת המבחן הראשונה תבוצע על-ידי איזי ג'ט בתוך חודשיים, באמצעות מטוס איירבוס 340. בכפוף לתוצאות של בדיקות אלה בכוונת איזי ג'ט לנסות את הטכנולוגיה במטוסיה, בשאיפה להתקין אותה על מספר רב של מטוסים כך שניתן יהיה להקטין למינימום הפרעות כתוצאה מענן אפר וולקני בעתיד. בשלב ראשון תשקיע איזי ג'ט כמיליון פאונד בפיתוח ובהתקנה ראשונית של המערכת.
איזי ג'ט היא חברת התעופה הראשונה שתעשה שימוש במערכת החדשנית שנקראת: AVOID - Airborne Volcanic Object Identifier and Detector. המערכת, שפותחה על ידי ד"ר פרד פרטה, מהמכון הנורבגי לחקר האוויר , משמשת כמכ"ם מזג אוויר לזיהוי אפר וולקני.
מערכת AVOID עושה שימוש בטכנולוגיית אינפרא אדום, שמותקנת על המטוס ומספקת תמונות של ענן האפר גם לטייס וגם למרכז הבקרה התעופתי. התמונות מאפשרות לטייס לראות את ענן האפר ממרחק של עד 100 ק"מ מהמטוס ובגובה שבין 5,000 רגל ל- 50,000 רגל. יכולת גילוי זו תאפשר לטייס לבצע התאמות בנתיב הטיסה, כדי להימנע ממפגש עם ענן האפר. הטכנולוגיה מאוד דומה למכ"מי מזג אוויר המותקנים באופן סטנדרטי במטוסים מסחריים.
המידע שיתקבל מהמטוס באמצעות טכנולוגיית AVOID יאפשר מיפוי מדויק של הענן הוולקני באמצעות נתונים בזמן אמת ובכך תתאפשר פתיחת אזורים נרחבים של מרחב אווירי לטיסות, שללא הטכנולוגיה הזאת אמורים להיות סגורים בזמן התפרצות וולקנית. על ידי שימוש ב- AVOID ניתן יהיה אם כן לצמצם למינימום מצב של ביטולי טיסות.
מנכ"ל איזי ג'ט, אנדי הריסון, אמר: "הטכנולוגיה פורצת הדרך הזאת מהווה פתרון מעולה שיהפוך מצבים של ביטולי טיסות המוניים בשל ענן אפר וולקני לנחלת ההיסטוריה. מערכת AVOID תאפשר למטוסינו לזהות את ענן האפר ולהימנע ממנו בדיוק כמו שמכ"ם מזג האוויר המותקן במטוס ומפות מזג אוויר הופכים סופות רעמים לנראות לעין".
ד"ר פרד פרטה, חוקר בכיר במכון הנורבגי לחקר האוויר וממציא מערכת AVOID, אמר: "AVOID מגבה את התיאוריה סביב ענני אפר וולקני עם נתונים חיים. איזי ג'ט התחייבה להוציא את הטכנולוגיה שלנו אל הפועל".
מנכ"ל רשות התעופה האזרחית בבריטניה , אנדרו היינס, אמר: "זה הכרחי שקהילת התעופה תעבוד יחד לפיתוח פתרונות שיקטינו את ההפרעות במידה והענן הוולקני ישוב. רשות התעופה האזרחית מברכת על כך שחברות התעופה שוקלות פתרונות חדשניים כמו הפתרון הנוכחי ואנו נעשה ככל יכולתנו לסייע להן".
טיסת המבחן הראשונה תבוצע על-ידי איזי ג'ט בתוך חודשיים, באמצעות מטוס איירבוס 340. בכפוף לתוצאות של בדיקות אלה בכוונת איזי ג'ט לנסות את הטכנולוגיה במטוסיה, בשאיפה להתקין אותה על מספר רב של מטוסים כך שניתן יהיה להקטין למינימום הפרעות כתוצאה מענן אפר וולקני בעתיד. בשלב ראשון תשקיע איזי ג'ט כמיליון פאונד בפיתוח ובהתקנה ראשונית של המערכת.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}