אא

יאט"א מדווחת שהתעופה העולמית חוזרת לפסי ריווחיות

יאט"א תיקנה היום את התחזית שלה לשנת 2010 וצופה כי חברות התעופה ירוויחו במהלך השנה 2.5 מיליארד דולר. עם זאת חברות התעופה באירופה ממשיכות להתמודד עם קשיים בכלכלה, שביתות ופגעי טבע.

Shutterstock Shutterstock
על פי התחזית המתוקנת של יאט"א צפוי כי חברות התעופה ירוויחו במהלך שנת 2010 2.5 מיליארד דולר. זאת לעומת התחזית הקודמת, שפורסמה בחודש מרץ, שלפיה הצפי היה שהחברות יפסידו 2.8 מיליארד דולר במהלך השנה.

תחזית ההכנסות של הענף צפויות להיות 545 מיליארד דולר בשנת 2010. סכום זה אמנם גבוה מ- 483 מיליארד דולר בשנת 2009 אך נמוך מההכנסות של 564 מיליארד דולר, שהושג בשנת 2008. "הכלכלה העולמית מתאוששת מעומק המשבר הפיננסי מהר מהצפוי. חברות התעופה מרוויחות מריבאונד תעבורה חזק שדוחף שדוחף את התעשיה לחלק השחור. חשבנו שייקח לפחות שלוש שנים להתאושש מהירידה של 81 מיליארד דולר בהכנסות בשנת 2009 . אולם השיפור של 62 מיליארד דולר השנה מציב אותנו בערך 75% בדרך לרמה של לפני המשבר", אמר ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א.

ביסיניאני הוסיף כי "ה- 2.5 מיליארד דולר רווח מגיע עם אזהרה חשובה. ראשית, זה מייצג רווח נקי של חצי אחוז בלבד. שנית, חלק גדול של התעשיה העולמית עדיין חווה הפסדים גדולים. התאוששות איטית של הכלכלה, שביתות, אסונות טבע ומשבע מטבע הותירו את חברות התעופה האירופאיות עם הפסד צפוי של 2.8 מיליארד דולר".

תנועה: תנועת הנוסעים צפויה לגדול ב- 7.1% בשנת 2010 בעוד תנועת המטען תגדל ב- 18.5%.
תשואה: צפוי לגדול ב- 4.5% עבור מטען ונוסעים.
תפוסה: הנפח יוגדל בעקבות 1,340 המטוסים חדשים יצורפו לצי המטוסים במהלך השנה. 500 מהמטוסים יחליפו מטוסים קיימים.
אפר: סגירת המרחב האווירי בעקבות התפרצות הענן הוולקני האטו את ההתאוששות באפריל עם ביטולים של יותר מ- 100,000 טיסות במהלך שישה ימי השבתת פעילות בחודש אפריל.
נסיעות יוקרה: בניגוד לציפיות הביקוש לנסיעות יוקרה גדל ב- 20% ברבעון הראשון של השנה והנסיעות המוזלות חזרו לרמה של לפני המשבר.
דלק: מחירי הדלק ממשיכים בהתאם לתחזיות הקודמות של 79 דולר בממוצע לחבית בשנת 2010.

חברות התעופה במזרח התיכון צפויות להשיג רווח של 100 מיליון דולר – לראשונה מאז שנת 2005.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: