מנהל רשות התעופה האזרחית למנהלי חברות התעופה: "נחיתה לא מתוכננת בשדה עובדה מהווה סיכון גבוה יחסית"
בכך דוחה גיורא רום את בקשות חברות התעופה שעובדה יהיה שדה תעופה חילופי לנתב"ג, ומציין כי: "מדובר בשדה תעופה, אשר אינו מוכר לחלק מצוותי האוויר הנוחתים בו לראשונה".
Shutterstock
גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית, דוחה את בקשת חברות התעופה, ששדה התעופה בעובדה ישמש כשדה תעופה חילופי לנתב"ג.
רום כותב בין השאר למנהלי חברות התעופה כי: "שדה התעופה עובדה משמש, לעיתים, לתכנון כשדה נחיתה חילופי לנחיתה בטיסות בינלאומיות של חברות התעופה. לעיתים רחוקות נוצר מצב המחייב נחיתת מטוס בטיסה בינלאומית בפועל בעובדה, כאשר הנחיתה בנתב"ג לא מתאפשרת. במצבים אלו ניתנים שירותי פיקוח הטיסה בשדה ע"י פקחי חיל האוויר גם לטיסות האזרחיות הבינלאומיות, וזאת משום שרמת הכוננות של פקחי רשות שדות התעופה נמוכה יחסית וקיימת משמעות תפעולית וכלכלית כבדה להצבה קבועה של פקחי רש"ת במגדל עובדה. פקחי חיל האויר אינם מוכשרים לפיקוח על טיסות אזרחיות בינלאומיות ואינם עומדים בסטנדרטים הנדרשים לכך".
רום ממשיך ומציין במכתבו על הפסקת השימוש בשדה התעופה עובדה כשדה חילופי כי: "בחינת מכלול הפערים הקיימים בשדה בין הסטנדרטים הבינ"ל הנדרשים לבין המצב הקיים בשדה התעופה עובדה, במציאות בה טיסה מופנית לנחיתה לא מתוכננת בשדה עובדה כשדה חילופי לנתב"ג, מעלה סיכון גבוה יחסית, וזאת בהתחשב בנסיבות הבאות: מדובר בשדה תעופה, אשר אינו מוכר לחלק מצוותי האוויר הנוחתים בו לראשונה. הנחיתה בנסיבות אלו תתבצע לרוב במצב בו כמות הדלק מתאימה לתהליך נחיתה אחד ללא מרווח להתארגנות נוספת לנחיתה. בפני חברות התעופה עומדות אלטרנטיבות אחרות במדינות הסמוכות לישראל, שיכולות לשמש כשדה תעופה חלופי לנתב"ג. ".
רום כותב בין השאר למנהלי חברות התעופה כי: "שדה התעופה עובדה משמש, לעיתים, לתכנון כשדה נחיתה חילופי לנחיתה בטיסות בינלאומיות של חברות התעופה. לעיתים רחוקות נוצר מצב המחייב נחיתת מטוס בטיסה בינלאומית בפועל בעובדה, כאשר הנחיתה בנתב"ג לא מתאפשרת. במצבים אלו ניתנים שירותי פיקוח הטיסה בשדה ע"י פקחי חיל האוויר גם לטיסות האזרחיות הבינלאומיות, וזאת משום שרמת הכוננות של פקחי רשות שדות התעופה נמוכה יחסית וקיימת משמעות תפעולית וכלכלית כבדה להצבה קבועה של פקחי רש"ת במגדל עובדה. פקחי חיל האויר אינם מוכשרים לפיקוח על טיסות אזרחיות בינלאומיות ואינם עומדים בסטנדרטים הנדרשים לכך".
רום ממשיך ומציין במכתבו על הפסקת השימוש בשדה התעופה עובדה כשדה חילופי כי: "בחינת מכלול הפערים הקיימים בשדה בין הסטנדרטים הבינ"ל הנדרשים לבין המצב הקיים בשדה התעופה עובדה, במציאות בה טיסה מופנית לנחיתה לא מתוכננת בשדה עובדה כשדה חילופי לנתב"ג, מעלה סיכון גבוה יחסית, וזאת בהתחשב בנסיבות הבאות: מדובר בשדה תעופה, אשר אינו מוכר לחלק מצוותי האוויר הנוחתים בו לראשונה. הנחיתה בנסיבות אלו תתבצע לרוב במצב בו כמות הדלק מתאימה לתהליך נחיתה אחד ללא מרווח להתארגנות נוספת לנחיתה. בפני חברות התעופה עומדות אלטרנטיבות אחרות במדינות הסמוכות לישראל, שיכולות לשמש כשדה תעופה חלופי לנתב"ג. ".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}