אא

בג"ץ: "יש להבטיח כי הרשויות הרלוונטיות יישארו עם אצבע על הדופק ויבחנו את ההשפעה של כניסת אל על לאילת"

בית המשפט העליון דחה היום את העתירות שהגישו חברות התעופה ארקיע, ישראייר ואל על נגד שר התחבורה בעניין קו הטיסות לאילת, ואף חייב כל אחת מהן בתשלום שכר טרחה בסך 50 אלף ₪.

Shutterstock Shutterstock
שופט בית המשפט העליון, ד"ר אשר דן גרוניס, דחה היום את העתירות שהגישו, כל אחת בנפרד, חברות התעופה ארקיע, ישראייר ואל על, באשר לקו הטיסות לאילת. ארקיע וישראייר עתרו נגד החלטת שר התחבורה לאפשר לאל על לחנוך את הקו בין נתב"ג לאילת, ואל על עתרה נגד המגבלות שהוטלו עליה בהפעלת הקו.

בהחלטתו כתב השופט גרוניס בין השאר: "אף אם בקביעתה של תקופת המבחן יש כדי להשפיע באופן זה או אחר על שיקוליה הכלכליים של אל על בהפעלת הקו, הרי שאין בכך כדי להצדיק את ביטולה. נוכח החשש מפני פגיעה אפשרית בישראייר ובארקיע בשל תחרות מחירים פרועה, טוב עשה שר התחבורה כאשר קבע מלכתחילה תקופת מבחן לבחינת השפעת ההחלטה על השוק. אכן, יש להבטיח כי הרשויות הרלוונטיות יישארו עם "אצבע על הדופק" ויבחנו את ההשפעה של כניסת אל על לשוק הטיסות לאילת באופן שיטתי ומתמשך. ככל שבחינת מצב הדברים בשטח תעלה מסקנות משמעותיות אף טרם חלוף תקופת המבחן שנקבעה, ניתן להניח כי תיערך בחינה מחודשת של ההחלטה עוד לפני תום שישה חודשים. מכל מקום, סבור אני כי החלטת השר לאפשר לאל על להפעיל קווי טיסה סדירים לאילת בתנאים שנקבעו הינה החלטה הנמצאת בתחום הסבירות".

עוד מציין בג"ץ כי: "תחרות חופשית אין משמעה תחרות שלוחת רסן. ברי, כי האינטרס הציבורי עלול להינזק אם כתוצאה מכוחה העודף תנצל אל על את יתרונותיה על מנת לדחוק את ישראייר וארקיע מן השוק ולהפוך למונופול. משכך, ישנה חשיבות רבה לתנאים בהם הותנה רישיונה של אל על".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: