אא

מנהלת המכירות האזורית של אייר בלטיק: "המטרה שתי טיסות יומיות בקו לישראל"

אגיטה קורזם, שביקרה בישראל, מציינת עוד "אנו גאים שסקנדינביאן טרוול מייצגת אותנו בישראל ומקווים להתחזק בעתיד בארץ ולראות את התחזקות היחסים בין לטביה וישראל."

Shutterstock Shutterstock
בשיחה משותפת עם אגיטה קורזם, מנהלת המכירות האזורית של חברת התעופה הלטבית, אייר בלטיק, שביקרה לאחרונה בארץ ויקי כהן, שמייצג את החברה בישראל מראשית חודש יוני, הם דיברו על חברת התעופה בכלל ועל עבודתה בישראל בפרט. 

אייר בלטיק פועלת בישראל 4 שנים. כיום החברה מפעילה 6 טיסות שבועיות בקו ת"א-ריגה ומראשית יולי תתווסף טיסה שבועית נוספת, ובסך הכל 7 טיסות שבועיות. הטיסות מתקיימות במטוסים מדגם 757-200 עם 200 מקומות, כלומר מה-1 ביולי יהיו 1,400 מושבים בשבוע.

מתחילת השנה טסו בקו 20,862 נוסעים , מהם 5,350 טסו בחודש מאי האחרון, חודש שבו התקיימו רק 4 טיסות שבועיות.

מרבית הנוסעים בקו, לדברי יקי כהן, מנכ"ל סקנדינביאן טרוול, המשמשת GSA של חברת התעופה בארץ מתחילת חודש יוני, הינם ישראלים ובני משפחותיהם מהאיזור הבלטי, אולם לדבריו מעבר להיותה של לטביה יעד תיירותי מעניין, ניתן לטוס עם החברה ליעדים נוספים כגון פינלנד, שוודיה, דנמרק, ומדינות נוספות במערב אירופה.

החיבור בין אייר בלטיק וסקנדינביאן טרוול החל למעשה בתערוכת IMTM 2010. על שיתוף הפעולה והתוכניות לעתיד אמרה אגיטה קורזם, מנהלת המכירות האזורית של אייר בלטיק, שעובדת בחברה כבר 7 שנים ואחראית על מכירות החברה ב- 8 מדינות, כי "אנו גאים שסקנדינביאן טרוול מייצגת אותנו בישראל ומקווים להתחזק בעתיד בארץ ולראות את התחזקות היחסים בין לטביה וישראל. אנו מקווים שתיירים רבים מהמדינות הבלטיות יבואו לארץ, שכן לישראלים רבים יש קרובי משפחה במדינות הבלטיות".

ריגה כיעד תיירותי
"מבחינת תיירות ריגה היא יעד מעניין לישראלים, כי היא נמצאת לחופי הים הבלטי. יש שם אתרי נופש נחמדים ומלונות חוף, קלאבים, שמתאימים לחופשות משפחתיות, פארק מים ביורמלה וקזינו. בנוסף, ניתן לשלב את הביקור בריגה עם מדינות נוספות באיזור, כדוגמת אסטוניה, שנמצאת במרחק של 50 דקות טיסה ויש גם חבילות שיוצאות לסקנדינביה דרך ריגה".

שדה התעופה של ריגה
"שדה התעופה של ריגה נוח מאוד ולוקח רק 25 דקות לעבור אותו. בנוסף, לטביה היא schengen country ולא נדרשת ויזה למעבר בין המדינות באירופה. השדה נמצא במרחק של 15 דקות מריגה ומהים. יש הסדר עם חברת המוניות, שתמורת 12 יורו אפשר להגיע לכל יעד בריגה."

על החברה וההתמודדות עם השנה החולפת, שהיתה שנה קשה בתעופה
"התמודדנו על ידי פתיחת קווים רבים חדשים. לא סגרנו קווים, פרט לקו אחד קטן ברוסיה. עם זאת בפעילות התפעולית אנו משתדלים לחסוך ככל האפשר. כל החברה יושבת בבניין אחד ומשתדלים להשיג יעילות מירבית. מאוד מחוייבים עם מוטיבציה גבוהה.
עובדי החברה הם אנשים צעירים בגילם וברוחם, שדוחפים ורואים את ההתפתחות של החברה. תמיד מוכנים להתפתח ליעדים נוספים. החברה מאוד בפוקוס על שירות מצד אחד ומצד שני חסכונית מאוד.
החברה מאפשרת ללקוח את חופש הבחירה. הלקוח מקבל מחיר נוח מאוד עבור הכרטיס והוא מחליט אם לקחת איתו מטען בתוספת תשלום או לקנות ארוחת בוקר במטוס, במחיר שבין 3 ל-5 יורו. זו חברה שהיא low cost אבל לא low service. אבל בניגוד לחברות low cost לאייר בלטיק יש טיסות המשך."

עבודה עם סוכני הנסיעות
"אייר בלטיק מוכרת בעיקר בקרב הסוכנים האתניים, כי משתמשים בטיסות החברה בעיקר כשרוצים להגיע ליעדים בלטביה, רוסיה, ריגה ווילנה. המטרה שלנו היא לעבוד עם כל הסוכנים, גם לחופשות ולעסקים ולא רק למדינות הבלטיות אלא גם לשאר 60 יעדי הקישור של אייר בלטיק מתל אביב. אייר בלטיק חברה ב-BSP ומשלמת 7% עמלה לסוכנים על כל הכרטיסים שיוזמנו בישראל."

אייר בלטיק פועלת ע"פ קונספט של "אין מינימום" על שהיה, כך שאפשר לטוס באמצע הקיץ לאירופה ב- $500.

יקי כהן ציין כי "ניתן להזמין כרטיס רגיל ולשדרג לעסקים, ואז למעשה מקבלים שירות של עסקים, כולל מקום ישיבה של ביזנס, כניסה ל- business lounge ומזוודה חינם עד 30 ק"ג. חוקי הכרטיס אמנם נשארים של economy אך המחיר נמוך יותר מאשר רכישה ישירה בעסקים."

כמו כן החברה מציעה תכנית מיוחדת לנוסעים עסקיים, הכוללת מחירים מוזלים ללא מינימום וללא דמי ביטול, שינויים חופשיים, מזוודה חופשית וזה מתחיל מהתחייבויות של 5,000 יורו לשנה.

טיסה ללטביה אורכת כ-4 שעות. יציאה מוקדם בבוקר וחזרה בערב וכך חוסכים יום. זו הטיסה האחרונה בלילה מריגה והיא מנקזת את כל ה-connections.

אגיטה קורזם ציינה כי "מעניין מאוד לעבוד עם ישראל, שהיא מדינה מאוד ייחודית. מדינה קטנה מאוד והשאיפה היא להגיע לשתי טיסות יומיות."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: