אא

פרויקט שדה התעופה תמנע עולה שלב

הממשלה אישרה את הצעת שר התחבורה להתחיל בתכנון מפורט של שדה התעופה. "פינוי שדה התעופה באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה, יגביר את רמת הבטיחות באילת וישפר את איכות החיים של תושבי העיר", אמר השר.

Shutterstock Shutterstock
הממשלה אישרה היום הצעת החלטה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, להתחיל בתכנון מפורט של שדה תעופה בינלאומי חדש בתמנע, שיחליף את נמל התעופה הקיים באילת. שדה התעופה המתוכנן, הנמצא כ- 18 קילומטר צפונית לאילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים ארציות.

המכרז לתכנון המפורט של שדה התעופה צפוי להסתיים במהלך חודש ספטמבר 2010, ובמקביל יבחרו משרדי התחבורה והאוצר גורם מקצועי בינלאומי, שיבחן את התוכנית להקמת השדה, שהוכנה על ידי רשות שדות התעופה ויגיש את מסקנותיו בתוך 45 יום.

על פי ההחלטה שאושרה עלות הכנת התכנון המפורט, המסתכם ב- 56 מיליון שקלים, תמומן ממקורות פנימיים של רשות שדות התעופה . התכנון המפורט של השדה ימשך כשנה.

ההחלטה קובעת עוד כי משרדי התחבורה והאוצר יציגו בפני שרי התחבורה והאוצר את עמדותיהם באשר לאופן המימון וההקמה של שדה התעופה החדש. בהעדר הסכמה בין השרים יובא הנושא להכרעת ראש הממשלה.

עלות בניית שדה התעופה בתמנע נאמדת ב 1.7 מיליארד שקלים והיא תמשך כשלוש שנים. הפרויקט יכלול בין השאר הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך 3,600 מטר, שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל יעד באירופה וכן מגדל פיקוח, אזורי תפעול ומערכת תחבורתית הכוללת מערך כבישים ומגרשי חנייה לרווחת הנוסעים. כמו כן יכלול הפרויקט טרמינל נוסעים מרווח, שמונה עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, תשע רחבות חנייה למטוסי טורבו- פרופ', וכן חנויות דיוטי- פרי, בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג.

במסגרת התוכנית להקמת שדה התעופה יורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים בכל כיוון. עם השלמת הכביש תמשך הנסיעה מתמנע לאילת כ- 10 דקות בלבד.

שר התחבורה ציין כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר. כמו כן הוא יגביר את רמת הבטיחות באילת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: