אא

דודו מחלב: "אם אל על תתבסס רק על השוק הישראלי, היא תפסיד כסף"

על רקע התחלת טיסות אל על לאילת מזהיר המשנה למנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל: "מי שלא יתמוך בסוכנים ולא יתן להם להפיץ אותו – יפסיד לאורך הזמן".

Shutterstock Shutterstock
חברת אל על מתחילה ביום ראשון הקרוב להפעיל את הטיסות שלה לאילת. בחברת ארקיע יודעים שהכניסה של אל על לאילת תפגע בהם כחברה המובילה כיום ליעד, אך דודו מחלב, המשנה למנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, מצהיר כי בארקיע לא מתכוונים להוריד מחירים. כמו כן מבהיר מחלב כי הטיסות שארקיע מתחילה להפעיל לעקבה הם לא כגימיק נגד אל על.

האם הטיסות לעקבה הן גימיק נגד אל על בגלל הטיסות שלהם לאילת?
"ממש לא. ארקיע רוצה לנצל את מטוסי ה-ETR שלה, שטובים לטיסות קצרות של שעה-שעתיים. מלבד זאת, אנחנו גם טסים לרודוס עם מטוסים אלו. כמו כן כיעד חילופי לאגן הים התיכון אנחנו פותחים את עקבה. ארקיע היא חברה למטרות רווח ורוצה לנצל את המטוסים שלה. יש לנו כיום 26 טיסות בשבוע לאיי יוון, ואנחנו המוביל התעופתי הגדול ליעד זה".

כיצד אתה רואה את הטיסות שאל על מתחילה בתחילת השבוע הבא לאילת?
"אין ספק שמבחינת הציוד ומגוון הטיסות משדה דב ונתב"ג, לארקיע יש את המגוון הטוב ביותר. עובדה שקהלים, כמו הסגמנטים של האילתיים, קונים רק אצלנו בגלל שדה דב. אנחנו גם מוכרים חבילות מיוחדות לבתי מלון ומובילים בדבר זה. סגמנט נוסף הוא של קהל אנשי העסקים, שמעדיפים את הנוחות משדה דב על פני נתב"ג. המחירים של ארקיע עומדים בממוצע על 240 ש"ח לכיוון והם מחירים תחרותיים. יש גם מחירים של מבצעים בסדר גודל של 199 ש"ח. כמו כן טיסות האקספרס שארקיע העלתה לפני 8 חודשים זוכות להצלחה גדולה".

כמה תפגע בכם הכניסה של אל על לקו אילת?
"אנחנו מאמינים שזה יפגע בנו בסדר גדול של 10,000-15,000 מושבים לחודש. אל על מציעה 24,000 כרטיסים, ובגלל שלארקיע יש את נתח השוק הגדול ביותר, 75%, באופן טבעי באותו חלק זה יפגע בנו. אני מאמין כי בסופו של תהליך, השוק יתאזן בין שלוש חברות התעופה. לארקיע הקו לאילת הוא חשוב, הוא קו שארקיע תמכה בו וגם התאימה מטוסים, ציוד ומחירים לאורך השנים. אין ספק שמאז שגדי טפר נכנס לתפקיד המנכ"ל הוא קידם במדרגה נוספת את הקירבה והפעילות לאילתים. ההוכחה, למעשה, שהקו האילתי בארקיע גדל מאד. ארקיע תומכת בצורה רחבה בפעילויות שונות בעיר אילת, אם זה בבתי חולים, קבוצות כדורגל באילת, עובדים בבתי מלון ועוד, ותמשיך לתמוך בזה".

אל על הודיעה כי הקו לאילת ישמש בעיקר להבאת תיירים. אתה מאמין לזה?
"אנחנו גם רוצים שהיא תביא תיירים. ארקיע הביאה בשנים האחרונות תיירים לאילת בטיסות ישירות. אם אל על תתבסס רק על השוק הישראלי, היא תפסיד. אם הם יביאו באמת תיירות בינלאומית ישירות, זה יכול לעזור להם".

אתה חושב שהקו לאילת מבחינתם זה בגלל הטיסות שלכם לצרפת?
"אני מקווה מאד שהם לא עשו את זה בקו המסחרי. כי בצד המסחרי אי אפשר להרוויח כסף. הקו לאילת הוא שוק סגור. אילת לא גדלה מבחינת בתי המלון. הסגמנטים לא גדלו ולא יגדלו. ארקיע לא מתכוונת להוריד את מספר המקומות בגלל כניסת אל על, אבל לשוק הזה אין איפה לגדול, אלא אם תביא תיירים. ארקיע גם לא תשנה מחירים. ארקיע מטיסה ביום 2,500 איש לאילת, למעלה מ-30 טיסות יומיות בקיץ ו-24 טיסות יומיות בפעילות רגילה. מעבר לכך בשוק הכנסים ארקיע שולטת לאורך השנים. הזמינות שלנו היא הרחבה ביותר, יותר מאשר שאר חברות התעופה".

איך שיתוף הפעולה כיום בין ארקיע לסוכני הנסיעות?
"ארקיע משקיעה המון ותשקיע בסוכנים בעתיד. הסוכנים זה כלי חשוב בפעילות הפנים ארצית ובפעילות הבינלאומית. מי שלא יתמוך בסוכנים ולא יתן להם להפיץ אותו, יפסיד לאורך הזמן. לכל סוכן יש את הקשרים שלו, והחברות שהוא עובד איתן. קשר אישי עובד בהרבה דברים, ולכן צריך את הסוכנים".

כמה היעלמות טורקיה ממפת התיירות שלנו פגעה בכם?
"זה שטורקיה ירדה גרם לארקיע לעלות איפה שהיא חזקה, כמו, למשל, טיסות נוספות כמו איי יוון. תהיה לנו ביוון עונה מצויינת. לקחנו שם בתי מלון חדשים. ביוון נפתחו השנה הרבה בתי מלון וזה פתח עבור התייר הישראלי חלון הזדמנויות במחירים אטרקטיביים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: