אא

אניית המעפילים משוחזרת נפתחת לציבור

"גלינה", אניית מעפילים משוחזרת במשקל 300 טון, הובאה לישראל מליטא למחנה המעפילים בעתלית, עברה מתיחת פנים וחוץ והופכת למוזיאון ,שבו יוכל הציבור לחוות בשיחזור חי של סיפור ההעפלה.

Shutterstock Shutterstock
 לקראת פתיחת שנת הלימודים, תיפתח אניית המעפילים המשוחזרת בעתלית לקהל הרחב עם סיום תקופת ההרצה, באירוע של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, היוזמים, המתכננים והמבצעים.

"גלינה", אנייה בדמות אניית מעפילים שמשקלה 300 טון, גודלה כ- 250 מ"ר ב- 3 סיפונים, שהובאה לישראל מליטא למחנה המעפילים בעתלית, עברה מתיחת פנים וחוץ והופכת עם פתיחת שנת הלימודים למוזיאון אטרקטיבי שבו יחווה הקהל שיחזור חי של סיפור ההעפלה בבטן האנייה, עם תצוגות המדמות הימצאות בלב ים ובלב האירועים.

זהבית רוטנברג, מנהלת אתר מחנה המעפילים בעתלית: "אני שמחה על כך שאניית המעפילים נפתחת לקהל הרחב ובכך מחנה המעפילים בעתלית הוא האתר הראשון מתוך 150 האתרים בפרויקט מורשת שיוצא לדרך. המבקר באתר יזכה לחוויה אישית ומרגשת של סיפור ההעפלה לארץ ישראל. בעיצוב ובהכנת האנייה השתתפו רבי חובלים של ספינות העפלה ויוצאי פלי"ם".

דוד גפני, מעצב האנייה: "המגמה מתמקדת בחוויה של האינדיבידואל, ביכולת לקבל חוויה רב-חושית המייצרת דיאלוג עם המבקר. אני צופה כי בשנים הבאות, מגמת העיצוב באתרים היסטוריים כבעולם ילכו לכיוון פרוע, שונה, חוויתי ובלתי מתפשר. באופן נקודתי באניית המעפילים בעתלית, הצלחנו לעמוד באתגר של חוויה, טכנולוגיה מתקדמת והעברת כל המסרים החינוכיים וההיסטוריים. התוצאה- חוויה כמעט פיזית של שהות באנייה בצפייה בתצוגה של 360 מעלות.
כדי להגיע לאמינות ולשחזור אותנטיים של כל מרכיבי האנייה ותכניה, נעזרנו בבכירי אנשי הפלי"ם שליוו את הפרויקט מראשית דרכו, בראשות האוצר יוסק'ה אלמוג שפיקד על אוניות והביא לארץ אלפי מעפילים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: