אא

יוסי פתאל מבקש משרי התחבורה והתיירות להתערב למניעת השבתת נתב"ג

בעקבות מחלוקת בין ועד העובדים והנהלת רש"ת בעניין כספי הפנסיה של העובדים הודיע הוועד על השבתת נתב"ג מיום חמישי הקרוב. יו"ר ועד עובדי רש"ת: "אני תקווה כי הנהלת הרשות ומשרד האוצר יתעשתו וימצאו את הפתרון הראוי במהלך היומיים שנותרו בכדי שציבור הנוסעים לא יפגע".

בתגובה להודעת ועד עובדי רשות שדות התעופה, מיום ג', בדבר השבתה כללית של שדה התעופה החל מיום חמישי בשעה 06:00 פנה יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, בקריאה לשרי התחבורה והתיירות בבקשה שיתערבו למניעת סגירתו המתוכננת של נתב"ג.

יוסי פתאל, כתב במכתבו: "מעבר לכך ששביתה בנמל התעופה העיקרי של המדינה גורמת נזק רב לענף התיירות בישראל, הרי היא פוגעת בזכות היסוד של אדם לצאת מישראל ושל אזרח ישראלי להיכנס לישראל". פתאל אף מוסיף ואומר: "מיותר להכביר מילים על הנזק הכלכלי והתדמיתי העצום הנגרם לכולנו".

יש לציין כי הודעת ועד עובדי רש"ת באה לאחר הכרזת ההסתדרות הכללית החדשה לפני כשבועיים על סכסוך עבודה בעקבות מחלוקת בין הנהלת רשות שדות התעופה לבין וועד העובדים לגבי הקמת קופה מרכזית לקצבה, המיועדת להבטיח את כספי הפנסיה של העובדים.

לטענת ועד העובדים במהלך ישיבה שהתקיימה ביום ג' בין הוועד ונציגי ההסתדרות לבין הנהלת רשות שדות התעופה, הובהר ע"י הנהלת רשות שדות התעופה כי בשלב זה לא נמצא פתרון לסוגיה.

עקב כך החליט וועד העובדים, בגיבוי ההסתדרות, כי החל מיום חמישי בשעה 06:00 תושבת כל הפעילות בשדה"ת ובמוצ"ש, ה-11 בספטמבר 2010, יתכנס הוועד על מנת להחליט על המשך הצעדים.

פנחס עידן, יו"ר וועד העובדים ברשות שדות התעופה: "לא ניתן יד לפגיעה כלשהי בכספים ששייכים לעובדים. אנחנו מנסים להגיע לפתרון כבר למעלה משנתיים אולם הנהלת הרשות נוקטת בסחבת ומסכנת את כספי הפנסיה של העובדים. אנחנו דורשים שנושא כספי הפנסיה של העובדים יוסדר באופן שבו כספים אלה יהיו מוגנים ומיועדים אך ורק למטרת תשלום פנסיה לעובדי רשות שדות התעופה וננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו בכדי להבטיח זאת. אני תקווה כי הנהלת הרשות ומשרד האוצר יתעשתו וימצאו את הפתרון הראוי במהלך היומיים שנותרו בכדי שציבור הנוסעים לא יפגע".

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "מדובר בנושא בעל חשיבות עליונה - העתיד של כלל עובדי רשות שדות התעופה. אנו רואים בכל מאבק לעניין שריון כספי העובדים למטרת פנסיה כלגיטימי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: