אא

מבקר המדינה: משרד התחבורה, משרד האוצר ורת"א לא פעלו להבטחת בטיחות התעופה בישראל

דו"ח ביקורת קשה ביותר של מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בנושא בטיחות התעופה האזרחית במדינת ישראל. המבקר מציין עוד בדו"ח כי: "רת"א התקשתה לתפקד עקב מבנה ארגוני לקוי וחוסר בכלים ובמשאבים מתאימים".

Shutterstock Shutterstock
מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס פרסם היום דו"ח חמור בנושא בטיחות התעופה האזרחית במדינת ישראל.

המבקר תוקף בדו"ח את התנהלות משרד התחבורה, משרד האוצר ורת"א וכותב בין השאר כי: "ממצאי הביקורת עולה כי למרות מחויבותה של ישראל לעמידה בתקנים הבין-לאומיים בהיותה חתומה על אמנת שיקאגו, למרות ליקויי בטיחות כבדי משקל בתחום התעופה האזרחית שהועלו בדוחות ביקורת בין-לאומיים ולמרות התרעות של בעלי תפקידים בכירים במשרד התחבורה וברת"א בעניין זה בשנים האחרונות, הגורמים הממשלתיים הנוגעים בדבר, ובכלל זה משרד התחבורה, משרד האוצר ורת"א, לא פעלו כנדרש להבטחת בטיחות התעופה בישראל. שנים רבות הוזנחה רת"א , והאמצעים שעמדו לרשותה לא הותאמו לגידול הפעילות בענף התעופה, להתפתחות הטכנולוגית בענף זה ולצורכי התעופה בארץ ובעולם".

המבקר מציין עוד כי: "רת"א התקשתה לתפקד עקב חקיקה שאינה מתאימה למציאות של המאה העשרים ואחת, עקב מבנה ארגוני לקוי וחוסר בכלים ובמשאבים מתאימים. מצב זה הביא להורדת דירוג בטיחות התעופה של ישראל, ובכך נפגעו חברות התעופה הישראליות פגיעה כלכלית ונפגעה התדמית של מדינת ישראל".

המבקר כותב עוד: "מן הראוי שהממשלה ביחד עם משרד התחבורה, משהב"ט, רת"א, ורש"ת, תיתן עדיפות עליונה לנושא ותפעל בלוח זמנים קצר ביותר לתיקון הליקויים שהועלו, על מנת להביא לשיפור משמעותי ברמת בטיחות התעופה בישראל".

עוד עולה מדו"ח מבקר המדינה כי 15 מ-75 המלצותיה של ועדת לפידות טרם יושמו, וכי 31 המלצות יושמו חלקית או שיישומן טרם הושלם, אף שעברו יותר משנתיים ממועד פרסומן. משרד מבקר המדינה סבור כי על רת"א, רש"ת ומשרד התחבורה לפעול ללא דיחוי להשלמת יישום כל המלצות ועדת לפידות.

מרש"ת נמסר בתגובה כי: "רשות שדות התעופה, כפי שקבע דו"ח מבקר המדינה, מקדמת בשנים האחרונות באינטנסיביות רבה פרויקטים בתחום הבטיחות. רש"ת מיישמת את המלצות ה-ICAO ה-FAA , ועדת לפידות והחוקר הראשי. כל ההמלצות אותן ניתן היה לבצע בלוח זמנים קצר בוצעו והמלצות שביצוען מורכב יותר נמצאות בתהליך ביצוע. מועצת הרשות אישרה סכום של 2.7 מיליארד ₪ לצורך יישום ההמלצות והרשות עומדת בלוחות הזמנים המתוכננים לביצוע".

ממשרד התחבורה מסרו בתגובה כי: "מיד עם קבלת הדוח הורה מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, לקיים הליך יסודי ומעמיק לטיפול בכל הממצאים שהתגלו בביקורת. משרד התחבורה יפיק את כל הלקחים הנדרשים וכבר החל בתיקון מיידי של כל הליקויים שצוינו בדוח. מנכ"ל משרד התחבורה מקיים מעקב שוטף אחר תיקון הליקויים ואופן הטיפול בהם על ידי כל הגורמים המבקרים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: