אא

הממונה על רשות הגנת הצרכן תחל לאכוף את החוק הקשור לענף הנסיעות החל מחודש נובמבר

סעיף 15 עוסק במכירה מיוחדת של מכירת סוף עונה, מבצע הנחות ומכירת חיסול. סעיף החוק מחייב, בין היתר, מלאי סביר ועדכון לגבי המלאי הקיים. הפרת החוק מהווה עבירה פלילית וקנס גבוה במיוחד.

Shutterstock Shutterstock

שימו לב, בתחילת נובמבר צפוי כאב ראש לא קטן לאנשי ענף התיירות.
הממונה החדשה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הודיעה על כך שב-1.11 יש בכוונתה להתחיל באכיפה של סעיף 15 לחוק הגנת הצרכן העוסק במכירה מיוחדת, מכירת סוף עונה, מבצע הנחות, מכירת חיסול וכיו"ב בענף הנסיעות.
סעיף החוק מחייב, בין היתר, החזקת מלאי סביר ועדכון לגבי המלאי הקיים של הפריטים הנמכרים במכירה מיוחדת.

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות שפנה בנושא למשרד התמ"ת מספר פעמים, והלין על כך שהוראות סעיף החוק הן בעייתיות במציאות בה פועל ענף התיירות, מציין כי: "העובדה שלאף סוכן אין שליטה על המלאי והעובדה שהמלאי נמכר במקביל על ידי מספר גורמים, מקשה על עמידה בהוראות החוק".
הפרת החוק מהווה עבירה פלילית הנושאת קנסות גבוהים במיוחד. בעקבות כך יקיים ועד ההתאחדות בזמן הקרוב ישיבה בהשתתפות גורמי הענף והיועצים המשפטיים, לגיבוש אמנה שתבסס עקרונות לקיום הוראות סעיף 15 לחוק הגנת הצרכן.

מסעיפי החוק: "סעיף 15 לחוק הגנת הצרכן קובע כי העוסק המודיע ברבים או במקום העסק על מכירה מיוחדת חייב לפרסם אלו טובין או שרותים כלולים במכירה המיוחדת, את מחירם אצלו לפני המכירה, את שיעור ההנחה או המחיר לאחר ההנחה וכן את תנאי המכירה המיוחדת.למותר לציין כי סעיף זה חל על כל העוסקים במשק לרבות חברות טיסה וסוכני הנסיעות. סעיף 15 מחייב עוסק המפרסם קיומה של מכירה מיוחדת לפרסם את המספר המזערי של הפריטים המוצעים. סעיף 15 מחייב עוסק המפרסם מכירה מיוחדת להחזיק מלאי סביר. סעיף 15 קובע כי אם אזלו הטובין או השירותים במכירה מיוחדת, לא ימשיך העוסק בפרסום המבצע".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: