אא

ההתאחדות מזהירה:"החלת החלטת יאט"א G 818 בישראל תפגע בשוק המקומי"

בהתאחדות חוששים מההצבעה הצפויה בוועידה השנתית של יאט"א, שתתקיים השבוע, וטוענים כי במקרה כזה תעבור הסמכות לקבלת החלטות בענייני השוק המקומי למרכז השליטה של יאט"א בז'נבה. אם ההחלטה תעבור יבוטל פאנל חברות התעופה.

Shutterstock Shutterstock
בהתאחדות סוכני הנסיעות חוששים מהחלת החלטת יאט'א G 818 בישראל.

בהתאחדות טוענים כי ההחלטה, אשר צפויה להתקבל השבוע במסגרת וועידת ה-PACONF השנתית של ארגון יאט'א בג'נבה, עלולה לפגוע בשוק הישראלי ומסבירים כי 'החלטה G 818 מעבירה את הסמכות לקבלת החלטות בענייני השוק המקומי, למרכז השליטה של יאט'א בז'נבה, מה שיהפוך אותו לתלוי לחלוטין במרכז קבלת ההחלטות בחו'ל' .

ההתאחדות העבירה לידי הוועידה מסמך ארוך ומנומק, בו מפורטים הסברים מדוע אין להחיל את ההחלטה בישראל. בין היתר, ישנה במסמך התייחסות לעובדה שהמוביל הלאומי בישראל טרם קיבל החלטה בעניין ההצעה להחלטה, מה שיכול להביא להטיית לשון המאזניים נגד אישורה .

כמו כן, ההתאחדות הפנתה את תשומת לבם של מקבלי ההחלטות ביאט'א לעובדה, שפרויקט ה-BSP של יאט'א בישראל מצוי בימים אלה בבחינה מחודשת של הממונה על ההגבלים העסקיים, ורמזה לכך שבניסיון להעביר את ההחלטה, המגבירה את השפעתה של יאט'א בשוק המקומי, מבלי ליידע על כך את הרשויות בישראל, יש טעם לפגם.

יוסי פתאל, מנכ'ל ההתאחדות, מסר כי קבלת ההחלטה תהווה בשורה צרכנית שלילית לשוק הישראלי. יש לציין כי אם ההחלטה תעבור פירושה ביטול פאנל חברות התעופה בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: