אא

שר התחבורה יגיש לאישור הממשלה החלטה להקמת רשות ממלכתית לאבטחת התעופה הישראלית

השר כץ: "המצב בעולם מוכיח את הצורך בהקמת רשות ממלכתית לאבטחת התעופה האזרחית שתתן מענה הולם לאיומי הטרור". גדי טפר: "אחרי שנים בהן התנהל נושא הביטחון בצורה לא שוויונית שפגעה בתחרות המסחרית בין החברות אנו מקווים שהנושא החשוב יוסדר לשביעות רצון כל הצדדים".

Shutterstock Shutterstock
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הודיע היום על החלטתו להגיש בחודש הבא לאישור הממשלה, הצעת החלטה להקים רשות ממלכתית לאבטחת התעופה הישראלית.

במסגרת תרגיל אבטחה אוירי גדול שהתקיים הבוקר בנתב"ג, אמר השר כץ כי הרשות החדשה תפעל כיחידת סמך עצמאית במשרד התחבורה ותבצע את כל פעולות האבטחה בחו"ל, לכל חברות התעופה הישראליות.

שר התחבורה הדגיש בדבריו כי מדינת ישראל חייבת לטול לידיה את כל האחריות על אבטחת הטיסות לישראל.
"המצב של חברה פרטית כמו אל על שהופרטה, שאחראית על אבטחת טיסותיה וחברות תעופה אחרות הוא בלתי הגיוני" אמר כץ.

שר התחבורה ציין כי בכוונתו לפנות בימים הקרובים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי שיכריע בסוגיית הקמת הרשות הממלכתית.
עוד הוסיף ואמר כי: "המצב בעולם מוכיח את הצורך בהקמת רשות ממלכתית לאבטחת התעופה האזרחית שתתן מענה הולם לאיומי הטרור כפי שארע בארה"ב, לאחר פיגועי הטרור ב- 11 בספטמבר".

בתקופה שחברת אל על היתה חברה ממשלתית, הוטלה עליה האחריות לביצוע אבטחה של כל חברות התעופה הישראליות בחו"ל. בשנים האחרונות התברר כי לא ניתן יותר להמשיך במצב הקיים, שבו חברות ארקיע, ישראייר וק. א. ל מקבלות את שירותי האבטחה שלהם בחו"ל מחברת אל על, המתחרה בהן מסחרית.

שר התחבורה ציין כי בכוונתו לגבש עד סוף חודש מרץ 2011 את מבנה הרשות הממלכתית, כולל תקנים וכוח אדם הנדרשים להקמת הרשות וזאת מתוך כוונה, שהרשות הממלכתית תחל לפעול כיחידת סמך במשרד התחבורה כבר בספטמבר 2011.

יצוין כי בימים האחרונים הוגשה לשר כץ עבודת מטה של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, שבחנה חלופות אפשריות למתן מענה הולם לאבטחת התעופה הישראלית בחו"ל. עבודת המטה כללה מסקנות והמלצות שגובשו על ידי מנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, דני שנער.

בהתייחסו לחבילות הנפץ שנחשפו בסוף השבוע האחרון בדובאי ובבריטניה אמר השר כץ כי אגף הביטחון של משרד התחבורה, זיהה כבר לפני מספר שנים את הבעייתיות הביטחונית הגלומה בהטסת מטען מסחרי או מטען של בלדרויות, במטוסי מטען.

שר התחבורה מסר כי נציגים ישראלים נמצאים בשדות תעופה רגישים בעולם ועומדים על סידורי הביטחון הננקטים בטיסות אלה.
לדבריו, בעקבות האירוע האחרון נקט משרד התחבורה בכל הצעדים הנדרשים כדי להגביר את האבטחה של בטיסות המטען לישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: