אא

חידוש לעובדי הטיס

מהשנה הבאה ניתן יהיה לשלם אגרות גם באתר האינטרנט של רשות התעופה האזרחית.

Shutterstock Shutterstock
בפתח ישיבת ועדת הכלכלה בנושא חוק הטיס, אותה ניהל ח"כ יצחק וקנין, עדכן ראש מטה תעופה ברשות התעופה האזרחית , גדי רגב, את הוועדה לבקשתה באשר למימוש תוכניות מחשוב של שירותי הרישוי של רת"א. העדכון נגע לשני נושאים עיקריים שעלו בוועדה, האחד הוא נושא תשלום אגרות של רת"א באינטרנט והשני נוגע למתן הודעות מוקדמות על סיום תוקף רישיונות ומסמכים דומים.

רגב מסר לוועדה: "פרויקט המחשוב הוא יחסית מורכב ומתנהל מזה למעלה מחצי שנה". במקום המצב כיום בו ניתן לשלם אגרות של רת"א רק בתשלום ידני, עם סיום הפרויקט יוכלו עובדי הטיס לקבל בעל-פה, בהודעת דוא"ל או בטלפון מספר סידורי שיאפשר להם לשלם את האגרה באתר האינטרנט של הרשות באמצעות כרטיס אשראי. לדברי רגב, החלק הזה של הפרויקט צפוי להסתיים תוך 3 שבועות והוא ייפתח לציבור ב-1 בינואר 2011.

השלב השני של הפרויקט כולל התראות שתשלח רת"א ביוזמתה למדריכי טיס, טכנאי בדק ובעלי תעודות רפואיות שרישיונותיהם קצובים בזמן. ההתראות יישלחו בדואר ואליהן יצורפו שוברי תשלום, שגם אותם ניתן יהיה לשלם באתר האינטרנט של רת"א. רגב דיווח לוועדה כי גם השלב הזה יחל לפעול עד לסוף 2010. כמו כן רגב ציין כי באתר האינטרנט של רת"א תופיע הודעה לקראת תחילת השירות.

המשנה ליועץ המשפטי של רשות שדות התעופה, רינה פאר, ביקשה מנציגי רת"א לשלוח התראות לקראת פקיעת תוקף הרישיונות של עובדי הטיס גם למעבידים. זאת מאחר שלדבריה, המעבידים חשופים לקנסות עם עובדיהם לא יישאו רישיונות בתוקף. רגב השיב כי רת"א תבדוק אם הדבר ניתן לביצוע מבחינה טכנית, אך ביקש מהוועדה שלא לחייב את רת"א לשלוח התראות גם למעבידים והוועדה נענתה לבקשתו.

הוועדה אישרה עוד בדיון סעיפים נוספים הנוגעים לעיצומים הכספיים שיוטלו על מפרי החוק. יו"ר איגוד הטייסים, בועז חטיבה, התנגד להצעה להצמיד את הקנסות לשינויים במדד המחירים לצרכן, מאחר שלטענתו לאורך שנים המדד עולה ואילו המגמות בענף הם שחיקה ברווחיות ובשכר העובדים. הוועדה לא קיבלה את עמדתו ואישרה את הצעת רת"א להצמיד את הקנסות למדד.

במהלך הדיון הודיע וקנין לנציגי רת"א, כי למרות שלא ידון בישיבה בסעיף הנוגע לפרסום שמותיהם של עובדים ובכלל זה טייסים שנקנסו הוא מציע לרת"א לרדת מהסעיף. בנושא הזה אמר וקנין: "לא אתן יד לפרסום שמותיהם של טייסים שנקנסו, תחת ידי לא ייצא דבר כזה". וקנין הסביר כי הוא חושש מפגיעה בשמם הטוב ובפרנסתם של טייסים ועובדי טיס ולו רק בגלל שנקנסו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: