ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום להמשך הדיונים בהצעת חוק הטיס
מנהל רת"א: "כשצריך אלטרנטיבה, השיקול הראשון הוא לנחות בביטחון והשיקול השני הוא לתת שירותים שיאפשרו המראה מחודשת. אני מקווה שתוך 8-10 שנים יהיה בישראל שדה תעופה נוסף".
Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום להמשך הדיונים בהצעת חוק הטיס . בפתח הישיבה, גיורא רום, מסר לוועדה פרטים לגבי הערפל הכבד שגרם לדחיית טיסות בנתב"ג ולנחיתת מטוסים בשדות תעופה סמוכים .
לדברי רום, העיכובים בטיסות והפניית מטוסים לנחיתה בשדות תעופה סמוכים בלרנקה או בעמאן הוא תהליך סטנדרטי והמטוסים מתחילים לחזור להמריא ולנחות בנתב"ג . רום התייחס לסגירת שדה התעופה בעובדה ואמר: "אני סגרתי אותו כי אין בו פקח אזרחי והוא לא עומד בסטנדרטים של שדה תעופה אזרחי" .
יו"ר הישיבה ח"כ יצחק וקנין ביקש לדעת האם ניתן היה לנחות בעובדה אם היה מדובר בשדה סטנדרטי . לדברי רום, בעקבות מזג האוויר, היו צריכים להפנות
25 טיסות לשדות חלופיים והשדה בעובדה יכול היה לקלוט רק 4 - 3 מטוסים .
"בעובדה אין את השירותים הנלווים ואין בו תהליך של נחיתה בעזרת שירותים אוטומטיים", הסביר רום . "כשצריך אלטרנטיבה, השיקול הראשון הוא לנחות בביטחון והשיקול השני הוא לתת שירותים שיאפשרו המראה מחודשת.
אני מקווה שתוך 8-10 שנים יהיה בישראל שדה תעופה נוסף שיוכל לתת שירותים" .
ח"כ זאב ביילסקי פנה לרום בבקשה לבדוק את האפשרות לשלוח מסרונים לנוסעים עוד בשעות הלילה, כאשר ידוע היה שהיו עיכובים בטיסות היוצאות בבוקר . רום השיב כי יבדוק את האפשרות לבצע את הדבר עם רשות שדות התעופה וגם עם חברות התעופה .
הוועדה המשיכה את דיוניה בחוק הטיס, הודעה מפורטת תצא בהמשך .
לדברי רום, העיכובים בטיסות והפניית מטוסים לנחיתה בשדות תעופה סמוכים בלרנקה או בעמאן הוא תהליך סטנדרטי והמטוסים מתחילים לחזור להמריא ולנחות בנתב"ג . רום התייחס לסגירת שדה התעופה בעובדה ואמר: "אני סגרתי אותו כי אין בו פקח אזרחי והוא לא עומד בסטנדרטים של שדה תעופה אזרחי" .
יו"ר הישיבה ח"כ יצחק וקנין ביקש לדעת האם ניתן היה לנחות בעובדה אם היה מדובר בשדה סטנדרטי . לדברי רום, בעקבות מזג האוויר, היו צריכים להפנות
25 טיסות לשדות חלופיים והשדה בעובדה יכול היה לקלוט רק 4 - 3 מטוסים .
"בעובדה אין את השירותים הנלווים ואין בו תהליך של נחיתה בעזרת שירותים אוטומטיים", הסביר רום . "כשצריך אלטרנטיבה, השיקול הראשון הוא לנחות בביטחון והשיקול השני הוא לתת שירותים שיאפשרו המראה מחודשת.
אני מקווה שתוך 8-10 שנים יהיה בישראל שדה תעופה נוסף שיוכל לתת שירותים" .
ח"כ זאב ביילסקי פנה לרום בבקשה לבדוק את האפשרות לשלוח מסרונים לנוסעים עוד בשעות הלילה, כאשר ידוע היה שהיו עיכובים בטיסות היוצאות בבוקר . רום השיב כי יבדוק את האפשרות לבצע את הדבר עם רשות שדות התעופה וגם עם חברות התעופה .
הוועדה המשיכה את דיוניה בחוק הטיס, הודעה מפורטת תצא בהמשך .
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}