אא

ישראל וירדן חתמו על הסכם תעופה חדש

ההסכם החדש מסדיר את נוהלי התעבורה האווירית בין שתי המדינות וכולל שיפור אמצעי התקשורת והסכמה על נתיבי טיסה גמישים ובטוחים יותר במרחב האווירי שבין שתי במדינות.

Shutterstock Shutterstock
ישראל וירדן חתמו על הסכם תעופה חדש המסדיר את נוהלי התעבורה האווירית בין שתי המדינות. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

בתום שיחות תעופה שנערכו בין רשויות התעופה האזרחיות של ישראל וירדן נחתם הסכם בראשי תיבות המעדכן את ההסכם הישן שנחתם בין שתי המדינות בשנת 1995, סמוך לחתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן.

ההסכם החדש כולל בין השאר שיפור של אמצעי התקשורת בין ישראל וירדן והסכמה על נתיבי טיסה גמישים ובטוחים יותר במרחב האווירי של שתי המדינות וכן שיפור הנוהלים שיאפשרו שימוש בטוח, במרחב האווירי של שתי המדינות ונקודות הממשק שבניהם.

שיפור דרכי ההתקשרות והתיאום בין שתי המדינות יסייעו למנוע השנותם של מקרים כגון התקרית האווירית שאירעה לפני מספר שבועות בין מטוס קרב של חיל האוויר לבין מטוס בריטי שהמריא משאם א- משייח, בדרכו לאירופה וחרג לתוך המרחב האווירי של ישראל ללא תיאום וללא אישור.

ברשות התעופה האזרחית מציינים כי עדכון ההסכם התבקש בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות והתמורות הרבות שחלו בתחום התעופה בכלל ובניהול התעבורה האווירית בפרט. ההסכם ייכנס לתוקף ב- 1 בינואר 2011.

ברשות התעופה האזרחית מציינים כי שיחות התעופה התנהלו באווירה חמה וידידותית. נציגי ישראל וירדן החליטו לקיים מפגשים סדירים בנושאים השוטפים אחת ל-6 חודשים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: