אא

חברות התעופה הישראליות יוכלו לטוס לארה"ב ללא הגבלה

ישראל וארה"ב חתמו היום על הסכם חדש ל"שמים פתוחים". ישראל תוכל לממש את ההסכם מיד עם החזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה [CATEGORY 1].

הסכם תעופה חדש ל'שמים פתוחים' בין ישראל וארצות הברית נחתם היום על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ושגריר ארה'ב בישראל, גיימס ב.קנינגהם.

ההסכם החדש יאפשר לראשונה לחברות תעופה ישראליות לטוס בלא הגבלה לכל יעד בארצות הברית ולהמשיך מארה'ב לכל יעד אחר ברחבי תבל. בנוסף לכך תותרנה נחיתות ביניים עם נוסעים ללא הגבלה בתוך ארה'ב.

הסכם התעופה האחרון בין ישראל לארה'ב, שעודכן בשנת 2001, הגביל חברות תעופה ישראליות להפעיל טיסות בין ישראל לניו יורק ולעשרה יעדים נוספים בארה'ב. כמו כן יכולות החברות להפעיל טיסות במסגרת הסכמי 'קוד שרינג' בלבד בין ישראל ל- 28 יעדים בארה'ב.

השר כץ ציין כי ההסכם החדש יאפשר לחברות תעופה סדירות ישראליות ואמריקאיות לחתום ללא כל הגבלה על הסכמי 'קוד שרינג' ביניהן ולהפעיל טיסות מכל יעד במדינה שלישית ליעדים בארצות הברית וכן ליעדים בכל מדינה שלישית שמעבר לארה'ב.

'ההסכם החדש הוא צעד נוסף במדיניות הליברליזציה שמנהיג משרד התחבורה בענף בתעופה והוא פותח בפני חברות תעופה ישראליות אפשרויות נוספות להסכמי שיתוף פעולה עם מובילים זרים נוספים באירופה ובארה'ב', אמר השר.

יצויין כי ישראל תוכל לממש את ההסכם עם ארצות הברית מיד עם החזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה . עם זאת שר התחבורה ביקש מהשגריר האמריקאי לסייע לישראל במימוש ההסכם שנחתם, מייד עם השלמת החקיקה של חוק הטיס בכנסת ועוד לפני אישור התקנות בוועדת הכלכלה של הכנסת.

לדברי השר כץ משרד התחבורה עומד בפני השלמת החקיקה ומזה זמן רב שרשות התעופה האזרחית פועלת לעדכון מאות תקנות ונוהלים חדשים בוועדת הכלכלה של הכנסת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: