ח"כ וקנין: לא מחפש לעצמי כיסוי בנושא בטיחות התעופה
ח"כ וקנין, שמנהל את דיוני ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חוק הטיס, דוחה את הביקורת של שר התחבורה. וקנין: "אי אפשר לומר שמיום שיתקבל חוק הטיס לא יהיו יותר תאונות אוויריות".
Shutterstock
במהלך דיון בהכנת חוק הטיס לקריאה שניה ושלישית, שהתקיים היום בוועדת הכלכלה של הכנסת, התייחס ח'כ יצחק וקנין, אשר מנהל את הישיבות לאישור החוק, לפרסומים בדבר אזהרות שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
'הערת שר התחבורה, כפי שבאה לידי ביטוי בפרסומים בתקשורת אינה במקומה', אמר וקנין. 'כל אחד מחפש לעצמו כיסוי, אני לא מחפש כיסוי לעצמי וגם הוועדה לא, אי אפשר לומר שמהיום בו יתקבל חוק הטיס לא יהיו יותר תאונות אוויריות'.
ח"כ וקנין הורה למנהל הוועדה, לאה ורון, להעביר ליו'ר הכנסת את הרשימה המלאה של מועדי הדיונים, שקיימה הוועדה בחוק מאז הונח על שולחנה ב-8 בפברואר 2010. 'לא מדובר בעוד חוק של שורה וחצי', ציין וקנין. 'את חוק הטיס יש לחוקק בכובד ראש ולתת את הדעת לכל 180 סעיפיו ללא יוצא מהכלל'.
ח'כ וקנין סקר את השתלשלות האירועים, שהובילו בסופו של דבר להגשת חוק הטיס. הוא ציין כי כבר באוגוסט 2007 הגישה ועדת לפידות דוח ביניים לשר התחבורה דאז שאול מופז, שבו ביקורת קשה על מצב בטיחות התעופה בישראל. הדוח הסופי של הוועדה הוגש לשר בדצמבר 2007 והתריע מפני שורה של ליקויים בבטיחות התעופה. כשנה לאחר מכן, ב-19 בדצמבר 2008, הוריד ה- FAA את דירוג בטיחות התעופה של ישראל מדרגה 1 לדרגה 2.
למרות זאת, הצעת חוק הטיס הונחה על שולחן הוועדה רק ב-8 בפברואר 2010. זאת לאחר שבנובמבר 2007 פרסם משרד התחבורה תזכיר הצעת חוק, שהתבסס על הצעת חוק קודמת, שהוכנה 11 שנים קודם לכן – בשנת 1996.
'אנחנו עושים בוועדה דבר שלא נעשה 14 שנה, מאז הצעת החוק הקודמת, ומתקנים חוק שלא תוקן מזה 83 שנה ', אמר וקנין. 'אין חוק שקיבל העדפה וקדימות כמו חוק הטיס, ואסור שתחת ידינו יצא חוק שחוקק במהירות וללא תשומת הלב לכל פרט ופרט'.
ח'כ וקנין ציין כי הצעת החוק כוללת כ-130 עמודים, בהם כ-180 סעיפים להם נדרשה הוועדה לתת את דעתה. במסגרת אישור הצעת החוק הועברו לחברי הכנסת ולגופים הנוגעים בדבר עשרות הצעות לתיקוני נוסח ההצעה, שכללו מאות עמודים. הוועדה קיימה כ-21 ישיבות שעסקו בהצעת החוק במשך למעלה מ-60 שעות, בנוסף לכך גורמים בוועדה וברשות התעופה האזרחית העריכו כי עד כה נעשו בחוק כ-200 שינויים ותיקונים נדרשים.
מנכ'ל חברת קלוב תעופה, עמרי טלמון, חיזק את דבריו של וקנין ואמר: 'התיקונים הרבים שעשתה הוועדה לחוק הם עדות לעבודה שנעשתה לקידומו'. לדבריו, 'לא ניתן לתלות את כל בעיית בטיחות התעופה בישראל רק בהצעת חוק הטיס. אסור שחוק, שמחכים לו יותר מ-80 שנה, ייצא מהוועדה עם חורים, ולטעון שבגלל החוק הזה לא קיימת בטיחות טיסה זו טענה משוללת כל יסוד'.
'הערת שר התחבורה, כפי שבאה לידי ביטוי בפרסומים בתקשורת אינה במקומה', אמר וקנין. 'כל אחד מחפש לעצמו כיסוי, אני לא מחפש כיסוי לעצמי וגם הוועדה לא, אי אפשר לומר שמהיום בו יתקבל חוק הטיס לא יהיו יותר תאונות אוויריות'.
ח"כ וקנין הורה למנהל הוועדה, לאה ורון, להעביר ליו'ר הכנסת את הרשימה המלאה של מועדי הדיונים, שקיימה הוועדה בחוק מאז הונח על שולחנה ב-8 בפברואר 2010. 'לא מדובר בעוד חוק של שורה וחצי', ציין וקנין. 'את חוק הטיס יש לחוקק בכובד ראש ולתת את הדעת לכל 180 סעיפיו ללא יוצא מהכלל'.
ח'כ וקנין סקר את השתלשלות האירועים, שהובילו בסופו של דבר להגשת חוק הטיס. הוא ציין כי כבר באוגוסט 2007 הגישה ועדת לפידות דוח ביניים לשר התחבורה דאז שאול מופז, שבו ביקורת קשה על מצב בטיחות התעופה בישראל. הדוח הסופי של הוועדה הוגש לשר בדצמבר 2007 והתריע מפני שורה של ליקויים בבטיחות התעופה. כשנה לאחר מכן, ב-19 בדצמבר 2008, הוריד ה- FAA את דירוג בטיחות התעופה של ישראל מדרגה 1 לדרגה 2.
למרות זאת, הצעת חוק הטיס הונחה על שולחן הוועדה רק ב-8 בפברואר 2010. זאת לאחר שבנובמבר 2007 פרסם משרד התחבורה תזכיר הצעת חוק, שהתבסס על הצעת חוק קודמת, שהוכנה 11 שנים קודם לכן – בשנת 1996.
'אנחנו עושים בוועדה דבר שלא נעשה 14 שנה, מאז הצעת החוק הקודמת, ומתקנים חוק שלא תוקן מזה 83 שנה ', אמר וקנין. 'אין חוק שקיבל העדפה וקדימות כמו חוק הטיס, ואסור שתחת ידינו יצא חוק שחוקק במהירות וללא תשומת הלב לכל פרט ופרט'.
ח'כ וקנין ציין כי הצעת החוק כוללת כ-130 עמודים, בהם כ-180 סעיפים להם נדרשה הוועדה לתת את דעתה. במסגרת אישור הצעת החוק הועברו לחברי הכנסת ולגופים הנוגעים בדבר עשרות הצעות לתיקוני נוסח ההצעה, שכללו מאות עמודים. הוועדה קיימה כ-21 ישיבות שעסקו בהצעת החוק במשך למעלה מ-60 שעות, בנוסף לכך גורמים בוועדה וברשות התעופה האזרחית העריכו כי עד כה נעשו בחוק כ-200 שינויים ותיקונים נדרשים.
מנכ'ל חברת קלוב תעופה, עמרי טלמון, חיזק את דבריו של וקנין ואמר: 'התיקונים הרבים שעשתה הוועדה לחוק הם עדות לעבודה שנעשתה לקידומו'. לדבריו, 'לא ניתן לתלות את כל בעיית בטיחות התעופה בישראל רק בהצעת חוק הטיס. אסור שחוק, שמחכים לו יותר מ-80 שנה, ייצא מהוועדה עם חורים, ולטעון שבגלל החוק הזה לא קיימת בטיחות טיסה זו טענה משוללת כל יסוד'.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}