ירידה בתנועה האווירית העולמית בין אוקטובר ונובמבר 2010
יאט"א דיווחה היום כי רמת התנועה האווירית הבינלאומית גבוהה ב-4% מהשיא שלפני המיתון בראשית 2008, ועם זאת במרבית האזורים נרשמה האטה בגידול בין החודשים אוקטובר-נובמבר 2010, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
Shutterstock
סיכום נתוני התנועה האווירית הבינלאומית לחודש נובמבר 2010, שפורסמו היום על ידי יאט'א, מראים גידול של 8.2% בתנועת הנוסעים ושל 5.4% בתנועת המטענים, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. תפוסת הנוסעים הממוצעת הסתכמה ב-75.6% ותפוסת המטענים עמדה על 55.2%.
עם זאת, הגידול בתנועת הנוסעים בחודש זה נמוך מהגידול של 10% בתנועת הנוסעים העסקיים וגידול של 14.5% בתנועת המטענים, שנרשם בחודש אוקטובר. במונחים אבסולוטיים תנועת הנוסעים ירדה ב-0.8% ותנועת המטענים האווירית ירדה ב-1.1% בין החודשים אוקטובר-נובמבר 2010.
ההאטה בגידול, מציינים ביאט'א, לא בהכרח מצביעה על מגמה שלילית, שכן תנועת הנוסעים והמטענים גדלה בשיעורים של 5-6% במונחים שנתיים, שתואמים את מגמות הגידול של התעשייה.
ג'ובאני ביסיניאני, יו'ר ומנכ'ל יאט'א, אמר היום: 'הענף מעביר מהלך במעגל ההתאוששות. ההאטה בגידול תואמת את הרמות ההיסטוריות בשיעור של 5-6%. ההאטה בשווקים של המדינות המפותחות קוזזה על ידי ההתרחבות הכלכלית במדינות המתפתחות. אנחנו רואים סיום חזק לשנת 2010 שהביס את תחזיות הרווח השנתי שיהיה 15.1% מיליארד דולר. ההאטה בגידול של התנועה האווירית תואמת את התוכניות שלנו הקטנת הרווחיות בשנת 2011 ל-9.1 מיליארד דולר. זה שוליים של 1.5%. דרושה עוד עבודה קשה בתחילת השנה גדי להשיג רמות בר קיימא של רווחיות'.
ביקוש בינלאומי לתנועת נוסעים לפי אזורים:
• הרמה של התנועה האווירית הבינלאומית כעת היא 4% מעל לשיא שלפני המיתון בראשית 2008. כל האזורים, פרט לאפריקה, דיווחו על האטה בגידול בין החודשים אוקטובר-נובמבר 2010, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
• חברות התעופה באירופה רשמו בחודש זה גידול של 7.3% בתנועת הנוסעים לעומת החודש המקביל אשתקד, הנמוכה מהגידול של 9.4% אשר נרשם באוקטובר 2010. במונחים אבסולוטיים היתה ירידה של 1.7% בנפח התנועה של החברות האזוריות בין אוקטובר ונובמבר. פעולות כוח העבודה בענף ותנאי מזג האוויר הנם חלק מהגורמים אשר השפיעו על חברות התעופה בנובמבר והשפעות אלו יתנו אותותיהן גם בנתוני חודש דצמבר.
• חברות התעופה בצפון אמריקה רשמו ירידה בגידול מ-12.4% באוקטובר ל-9.5% בנובמבר. הגידול בקיבולת בחודש זה היה 9.5% ותפוסה האזורית הגבוהה ביותר לחודש זה של 78.1%.
• חברות התעופה באסיה-פסיפיק הראו ירידה בגידול מ-7.3% באוקטובר ל-5.8% בנובמבר. למרות החוזק הכלכלי האזורי והביצועים הפיננסיים רמות התנועה בחודש נובמבר נמוכות ב-2% מהרמות שלפני המיתון.
• חברות התעופה של אמריקה הלטינית רשמו את הירידה הדרמטית ביותר בשיעורי הגידול מ-4.9% באוקטובר ל-0 בנובמבר. ההשפעות המתמשכות של כשלון מקסיקנה ניכרות בתוצאות חודש זה. אם מנטרלים את ההשפעות של מקסיקנה היה נרשם גידול אזורי. התפוסה האזורית בנובמבר עמדה על 77.5%.
• חברות התעופה של המזרח התיכון ירידה בביקושים מ-17.8% בחודש אוקטובר ל-16.7% בנובמבר. החברות באיזור טיפלו בתנועה גדולה ב-16% מאשר בתקופה שלפני המיתון בתחילת 2008. התפוסה האזורית בחודש זה עמדה על 74.3%, נמוכה מהממוצע העולמי שעמד על 75.6%.
• החברות האפריקניות הן היחידות שרשמו עליה בשיעורי הביקושים מ- 12.6% בחודש אוקטובר ל-16.4% בחודש נובמבר. החברות העבירו 11% יותר נוסעים מאשר בשיא שלפני המיתון.
עם זאת, הגידול בתנועת הנוסעים בחודש זה נמוך מהגידול של 10% בתנועת הנוסעים העסקיים וגידול של 14.5% בתנועת המטענים, שנרשם בחודש אוקטובר. במונחים אבסולוטיים תנועת הנוסעים ירדה ב-0.8% ותנועת המטענים האווירית ירדה ב-1.1% בין החודשים אוקטובר-נובמבר 2010.
ההאטה בגידול, מציינים ביאט'א, לא בהכרח מצביעה על מגמה שלילית, שכן תנועת הנוסעים והמטענים גדלה בשיעורים של 5-6% במונחים שנתיים, שתואמים את מגמות הגידול של התעשייה.
ג'ובאני ביסיניאני, יו'ר ומנכ'ל יאט'א, אמר היום: 'הענף מעביר מהלך במעגל ההתאוששות. ההאטה בגידול תואמת את הרמות ההיסטוריות בשיעור של 5-6%. ההאטה בשווקים של המדינות המפותחות קוזזה על ידי ההתרחבות הכלכלית במדינות המתפתחות. אנחנו רואים סיום חזק לשנת 2010 שהביס את תחזיות הרווח השנתי שיהיה 15.1% מיליארד דולר. ההאטה בגידול של התנועה האווירית תואמת את התוכניות שלנו הקטנת הרווחיות בשנת 2011 ל-9.1 מיליארד דולר. זה שוליים של 1.5%. דרושה עוד עבודה קשה בתחילת השנה גדי להשיג רמות בר קיימא של רווחיות'.
ביקוש בינלאומי לתנועת נוסעים לפי אזורים:
• הרמה של התנועה האווירית הבינלאומית כעת היא 4% מעל לשיא שלפני המיתון בראשית 2008. כל האזורים, פרט לאפריקה, דיווחו על האטה בגידול בין החודשים אוקטובר-נובמבר 2010, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
• חברות התעופה באירופה רשמו בחודש זה גידול של 7.3% בתנועת הנוסעים לעומת החודש המקביל אשתקד, הנמוכה מהגידול של 9.4% אשר נרשם באוקטובר 2010. במונחים אבסולוטיים היתה ירידה של 1.7% בנפח התנועה של החברות האזוריות בין אוקטובר ונובמבר. פעולות כוח העבודה בענף ותנאי מזג האוויר הנם חלק מהגורמים אשר השפיעו על חברות התעופה בנובמבר והשפעות אלו יתנו אותותיהן גם בנתוני חודש דצמבר.
• חברות התעופה בצפון אמריקה רשמו ירידה בגידול מ-12.4% באוקטובר ל-9.5% בנובמבר. הגידול בקיבולת בחודש זה היה 9.5% ותפוסה האזורית הגבוהה ביותר לחודש זה של 78.1%.
• חברות התעופה באסיה-פסיפיק הראו ירידה בגידול מ-7.3% באוקטובר ל-5.8% בנובמבר. למרות החוזק הכלכלי האזורי והביצועים הפיננסיים רמות התנועה בחודש נובמבר נמוכות ב-2% מהרמות שלפני המיתון.
• חברות התעופה של אמריקה הלטינית רשמו את הירידה הדרמטית ביותר בשיעורי הגידול מ-4.9% באוקטובר ל-0 בנובמבר. ההשפעות המתמשכות של כשלון מקסיקנה ניכרות בתוצאות חודש זה. אם מנטרלים את ההשפעות של מקסיקנה היה נרשם גידול אזורי. התפוסה האזורית בנובמבר עמדה על 77.5%.
• חברות התעופה של המזרח התיכון ירידה בביקושים מ-17.8% בחודש אוקטובר ל-16.7% בנובמבר. החברות באיזור טיפלו בתנועה גדולה ב-16% מאשר בתקופה שלפני המיתון בתחילת 2008. התפוסה האזורית בחודש זה עמדה על 74.3%, נמוכה מהממוצע העולמי שעמד על 75.6%.
• החברות האפריקניות הן היחידות שרשמו עליה בשיעורי הביקושים מ- 12.6% בחודש אוקטובר ל-16.4% בחודש נובמבר. החברות העבירו 11% יותר נוסעים מאשר בשיא שלפני המיתון.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}