אא

ח"כ וקנין : " צריך לתת לחוק הראשי את האפשרות לחקור כך שהתוצאה תהייה לתועלת הציבור "

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה אתמול בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של חוק הטיס, בניהולו של ח"כ יצחק וקנין . הדיון עסק בעיקר בסעיף ההגדרות לפרק הבטיחות .

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה אתמול בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של חוק הטיס, בניהולו של ח"כ יצחק וקנין . הוועדה קיימה דיון נוסף בפרק העוסק בחקירת אירועי בטיחות, במסגרת הצעת החוק שנועדה ליצור תשתית משפטית כוללת ואפקטיבית להסדרת התעופה האזרחית בישראל, כחלק מהמאמץ שיוביל להחזרת הדירוג התעופתי של ישראל לקטגוריה 1 על-ידי ה -FAA .

הדיון עסק בעיקר בסעיף ההגדרות לפרק הבטיחות . במהלך הדיון עלתה השאלה למי תינתן הסמכות לחקור אירועי בטיחות . "הבעיה מתעוררת במקרים בהם לחוקר הראשי יש סמכות לחקור וגם למשטרה ולמשרד העבודה והרווחה", הסביר מנהל בטיחות הטיסה באל-על הקברניט יובל לוטן . "אנחנו מעדיפים שמרגע שהחוקר הראשי נטל את החקירה לידיו הוא צריך לקבל עדיפות" .

קצין מדור חקירות במשטרה, רב-פקד אלי דוידסון, אמר כי אין מניעה שתתנהל חקירה משטרתית במקביל לחקירת החוקר הראשי . החוקר הראשי, יצחק רז, הוסיף כי הוא לא נתקל ולו בפעם אחת בבעיה מול המשטרה או משרד העבודה והרווחה . "אם אני מחליט לחקור אז רק אני חוקר ואם הם רוצים לחקור אז הם מתאמים איתי", אמר רז . "אני רוצה את הקדימות, להיות הראשון ששואל וגם המשטרה מעדיפה שאני אתחיל את החקירה" .

יו"ר אגודת פקחי הטיסה, עמרי אבני, אמר כי אם מישהו שאמור להיחקר ירגיש מאוים, הוא ייקח עורך דין והחקירה תפסיק להיות חקירה בטיחותית . נציגת משרד המשפטים, עו"ד יערה למברגר, אמרה כי עמדת הממשלה היא שיש קדימות לחקירה פלילית . היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית , עו"ד רננה שחר, הסבירה כי הנושא הזה מוסדר בסעיף 119 בפרק, שטרם נידון בוועדה .

ראש מטה תעופה ברת"א, גדי רגב, הסביר כי החוקר הראשי חוקר אך ורק 5% מאירועי הבטיחות ויש עוד 95% מקרים שצריכים להיחקר . ח"כ וקנין הגיב על כך ואמר כי אם מדובר רק ב - 5% מהמקרים, אז יש מקום לבחון מתן קדימות לחוקר הראשי . "יש חשיבות גדולה למניעת התאונה הבאה", אמר . "לכן צריך לתת לחוקר הראשי אפשרות לחקור כך שהמסקנות שלו יהיו לתועלת הציבור" .

היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, ציין כי בחוק אין סעיף שקובע עדיפות של גוף כלשהו בגישה לנחקרים . הוועדה הסמיכה את עו"ד עצמון לנסח סעיף כזה, הנותן קדימות במקרים מסוימים לחוקר הראשי, ולהציגו בדיון הבא .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: