אא

בלעדי: שגריר ליטא בישראל: "ניהלנו מגעים עם אל על והם נעלמו"

בליטא לא מבינים את התנהלות חברת אל על, לה הציעו לקיים טיסות לליטא עם טיסות המשך לארה"ב. הליטאים מוכנים להכניס חברה ישראלית כשותפה בחברת התעופה שהם אמורים להקים. אל על בתגובה: "לא ידוע לנו על שום פנייה". השגריר בתגובה: "אז בשביל מה אלי כהן ביקר בליטא?"

Shutterstock Shutterstock
שגריר ליטא בישראל, דריוס דגוטיס, מתקשה להבין את ההתנהלות של חברת אל על.

השגריר הליטאי מאד מאוכזב ממה שקורה עם חברת אל על ואמר ל'פספורט ניוז': "אל על היו אלו שפנו אלינו לגבי טיסות לליטא. משלחת של החברה בראשות אלי כהן הייתה אף בקיץ האחרון בשיחות בליטא עם שר התחבורה וגורמים ממשלתיים אחרים. סאן דור מפעילה בקיץ טיסות לליטא, שתי טיסות שבועיות, וכל פעם שטסתי איתם, הטיסה הייתה מלאה. הצענו לאל על לטוס לליטא ומשם לבצע טיסות המשך לארה"ב. כיום מאסטוניה, בלארוס וליטא אין טיסות ישירות לארה"ב, ומי שרוצה לטוס ליעד זה, צריך לטוס למדינות אחרות באירופה. מדובר ב-20 מיליון איש. כך שזה יוכל להיות מאד אטרקטיבי. בישראל יש כמות גדולה של אנשים יוצאי ליטא, והם מחפשים לטוס לטיול שורשים או ליעדים קרובים. כך שיש לכך פוטנציאל גדול מאד, שבלתי מנוצל. ראש הממשלה של ליטא ביקר רק בדצמבר האחרון בארץ, והוא גם מעוניין מאד בכך שיהיה קו תעופה סדיר בין המדינות, והוא עוקב מקרוב אחרי מה שקורה".

השגריר דגוטיס עוד סיפר כי: "הייתי במגעים גם עם חברות ארקיע וישראייר, אבל לא הצלחתי לקבל מהם תשובות לגבי הנושא".

השגריר דגוטיס מגלה עוד כי לאחר שחברת התעופה המקומית פשטה את הרגל לפני שנתיים: "ממשלת ליטא רוצה כיום להקים חברת תעופה חדשה, ומוכנה שחברה ישראלית תהיה שותפה לכך. עניינו גם את חברת אל על והם הביעו עניין בכך", סיפר השגריר הנמרץ, שמנסה לפתח את הקשרים והתנועה בין המדינות.

באל על מסרו בתגובה: "לא קיבלנו שום פניה מגורמים ממשלתיים מליטא לגבי הטיסות".

השגריר דגוטיס נדהם לשמוע את התגובה ואמר: "אז למה אלי כהן ואנשיו ביקרו בליטא ונפגשו עם אנשי ממשל? מדוע היו מגעים בין הצדדים?" תמה השגריר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: