אא

ליקויי בטיחות חמורים בשדה התעופה בעובדה

וועד עובדי רש"ת ואגודת פקחי הטיסה: "במידה ולא יתוקנו ליקויי הבטיחות החמורים, ניאלץ לשקול את צעדינו עד כדי הפסקת עבודת פקחי הטיסה במגדל הפיקוח בעובדה" .

Shutterstock Shutterstock

כבר למעלה משנתיים שפקחי הטיסה מתריעים על ליקויי הבטיחות החמורים הקיימים בשדה"ת בעובדה . לפני כשבוע, בניסיון נוסף להביא לכדי פתרון ליקויי הבטיחות, הועבר למנכ"ל רש"ת מסמך המפרט את הליקויים המרכזיים, הדורשים טיפול מיידי .

יצויין כי גם דו"ח מבקר המדינה מיום 15.9.2010 מציין ליקויי בטיחות חמורים והורה לרשויות לטפל ללא דיחוי בבעיות הבטיחות בעובדה .

בישיבה שהתקיימה לפני עשרה ימים אצל מנכ"ל רש"ת קובי מור, נכחו יו"ר וועד העובדים ברש"ת פנחס עידן, יו"ר אגודת פקחי הטיסה, עמרי אבני נציג הפקחים בועד העובדים גיא שני, וסמנכ"ל המבצעים ברש"ת אודי ברעוז . במהלך הישיבה הבהירו יו"ר הוועד ויו"ר אגודת פקחי הטיסה כי פקחי הטיסה לא יוכלו להמשיך לעבוד בסביבת בטיחות לקויה שכזו והציגו המלצות לפעולות אופרטיביות מיידיות לטיפול בליקויים, בכדי שלוח הטיסות המתוכנן לא ייפגע . במהלך הישיבה הובהר כי במידה ולא יטופלו הליקויים בימים הקרובים, יאלצו הפקחים, מתוך אחריות לבטיחותם של הנוסעים, לשקול את המשך צעדיהם עד כדי הפסקת עבודתם במגדל הפיקוח בעובדה .

בהמלצותיה דורשת אגודת פקחי הטיסה בין היתר, מרחב טיסה "סטרילי", טיפול מיידי בנוהלי הטיסה בשדה, פירסומים לחברות התעופה ושיפור מיידי בתשתיות .

"לצערנו הרב לא קיבלנו התייחסות ראויה מהגורמים הרלוונטיים, למרות שחלפו כבר עשרה ימים מאותה הפגישה", אמרו הבוקר באגודת פקחי הטיסה . "אנו מרגישים חובה מוסרית ומקצועית להתריע על כך שאין באפשרותנו לשמור על בטיחות הנוסעים בשדה"ת בעובדה במצב הדברים כמו שהוא היום" .
יו"ר וועד העובדים, פנחס עידן: "את כובד האחריות המוטלת על פקח טיסה יכול להבין רק מי שעוסק במלאכה הזו . זה אבסורד שהפקחים מתריעים ואף אחד לא מטפל . המצב בעובדה גובל ברשלנות ואנחנו לא מוכנים שהפקחים ימשיכו לשאת בעול הזה לבדם, לא ייתכן שיהפכו את פקחי הטיסה לש"ג" .

להלן פירוט הליקויים המרכזיים כפי שהוצגו לא אחת לגורמים הרלוונטיים :


- סמכות ואחריות הפקח האזרחי בתוך מגדל צבאי בעייתית ומציפה קונפליקטים יומיומיים בניהול התעבורה וברמת הבטיחות .
- ניהול משותף בו-זמנית של אותו מרחב אווירי, בממשקים בעייתיים, על ידי שתי ישויות שונות – מהווה תקלה עם סיכונים מובנים כבר בהגדרה. הבדלי תרבות בין פיקוח טיסה צבאי לאזרחי יוצרים מצבים בעיתיים עקב הבדלי שפה, סטנדרטים, הבנה, דפוסי עבודה ועוד . 
- הצורך המוכתב לפקח אזרחי "לנקות" באופן פוזיטיבי בזמן אמת את נתיב תנועתו של כל מטוס שתחת אחריותו, הן על הקרקע והן באוויר בכל שלב של תנועותיו נוגד את עקרונות פיקוח הטיסה הבסיסיים .
- עמדת פיקוח הטיסה ממנה מפקח הפקח האזרחי אינה כוללת את המרכיבים החיוניים לניהול בטוח של תעבורה אווירית .
- חסר גיבוי בסיסי למכשירי הקשר דבר הגורם לתקלות ואובדן קשר לעתים תכופות . מערכת חשמל ישנה של תאורות המסלולים ללא גיבוי בסיסי, תאורת מסלול שרוב הזמן חלק לא קטן ממנורות המסלולים ומסלולי ההסעה אינן עובדות .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: