אא

איזי ג'ט תשתמש ציפוי מטוסים המבוסס על ננו-טכנולוגיה לחסכון בדלק

הציפוי האולטרה-דק, שנמצא בשימוש הצבא האמריקני, יודבק לשכבת הצבע של המטוס ואמור להפחית הצטברות לכלוך ושאריות פסולת על הכנפיים ומשטחים אחרים ובכך לצמצם את החיכוך ולהביא להפחתה בתצרוכת הדלק. מנכ"ל איזי ג'ט: "נוכל להציע לנוסעים מחירים נמוכים יותר".

Shutterstock Shutterstock
איזי ג'ט תאמץ טכנולוגיה חדשנית להפחתת צריכת הדלק במטוסים, המבוססת על ננו-טכנולוגיה.

מדובר בציפוי אולטרה-דק , שהוא פולימר הנדבק לשכבת הצבע ומפחית הצטברות לכלוך ושאריות פסולת על הכנפיים ומשטחים אחרים של המטוס, ובכך מצמצם את החיכוך ומביא להפחתה בתצרוכת הדלק. יצרני הציפוי מעריכים שהוא מסוגל להביא להפחתת צריכת הדלק במטוסים ב- 1-2%.

במהלך 12 החודשים הקרובים תבחן איזי ג'ט את הציפוי על 8 מטוסים ותערוך השוואה בצריכת הדלק בין מטוסי הניסוי לשאר מטוסי החברה. הציפוי, שנמצא בשימוש הצבא האמריקאי, משווק בבריטניה על ידי חברת 'TripleO', אשר תיישם את הטכנולוגיה במטוסי החברה.

איזי ג'ט פועלת למציאת דרכים לשיפור יעילותה, במטרה להוזיל עלויות. כמו כן החברה רואה חשיבות רבה בשמירה על הסביבה ובמהלך העשור האחרון היא הפחיתה פליטה של פחמן דו חמצני ב-25%, על-ידי השקעה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. צי המטוסים של החברה מונה 194 מטוסים, שגילם הממוצע הוא ארבע שנים בלבד.

מטוסי איזי ג'ט עושים שימוש במנוע אחד לנסיעה על מסלול ההמראה/נחיתה וצורכים פחות ציוד קרקע ממטוסים של חברות תעופה רגילות. גם המשקל על המטוס מופחת על ידי שימוש בשטיחים קלים במיוחד וכעת החברה שוקדת על הפחתת משקל נוספת עם חיפוש אחר מושבים קלים יותר.

מנכ'ל איזי ג'ט, קרולין מקול, אמרה: 'היעילות היא בדי.אן.איי של איזי ג'ט. אנו שואפים תמיד למצוא דרכים להפחתת השימוש בדלק במטוסינו. אם נמצא דרכים להפחית את צריכת הדלק נוכל להציע לנוסעים מחירים נמוכים יותר ושימוש במטוסים פחות מזהמים'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: