אא

נוסעים יזכו למזון ושתייה כבר אחרי עיכוב של שעתיים בטיסה

ועדת הכלכלה של הכנסת שוקדת על השלמת חוק פיצוי לנוסעים על עיכובים ודחיות בטיסה

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, המשיכה היום לדון בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, של חבר הכנסת אחמד טיבי.

ההצעה קובעת תנאים ונסיבות שבהתקיימם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה. ההטבות כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי. כמו כן, מוצע לחייב את מפעיל הטיסה להביא לידיעת הנוסע את זכויותיו, באופן ברור ובולט. עוד מוצע לקבוע כי תלונות בנוגע למפעילי טיסה ומארגני תיור שאינם פועלים בהתאם להוראות החוק יופנו לממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת.

הדיון היום עסק בסעיף המגדיר עיכוב טיסה והפיצוי שמגיע לנוסע שטיסתו עוכבה, לאחר שבדיון הקודם נקבע כי עיכוב של יותר מ-8 שעות בטיסה יחשב לביטולה.הוועדה קבעה כי נוסע שטיסתו התעכבה שעתיים ומעלה יהיה זכאי למזון, משקאות, שתי שיחות טלפון ומשלוח הודעה באמצעות פקס או דואר אלקטרוני.

עוד קבעה הוועדה כי נוסע שטיסתו עוכבה למשך יותר מ-5 שעות ועד ל-8 שעות זכאי לקבל גם החזר הוצאות ושירותי סיוע בהם אירוח בבית מלון אם מדובר בשהייה לילית ושירותי הסעה למלון וממנו. במקרה כזה קבעה, קבעה הוועדה, הנוסע יוכל להחליט אם הוא מקבל את הפיצוי וממשיך להמתין לטיסה או מבטל את העסקה.

נציגת ההסתדרות הכללית החדשה, עו"ד ורד וייץ, ביקשה שהפיצוי לא יינתן במקרה של שביתה או השבתה מוגנת, זאת על מנת לא לפגוע בזכות השביתה של העובדים. היו"ר שאמה-הכהן הסכים כי במקרה של שביתה אין מקום לחייב את חברות התעופה להעמיד לרשות הנוסעים מלון, אך אמר כי "שביתה או השבתה גורמות לנזק שלעומתו הופך הפיצוי של אוכל ושתייה לא לבטל בשישים אלא לבטל בשישים מיליון".

עוד קבעה הוועדה כי נוסע בטיסה שבוטלה יהיה זכאי להחזר הוצאות או כרטיס טיסה חלופי לפי בחירתו, לשירותי סיוע כפי שנקבע בסעיפים קודמים בחוק ולפיצוי כספי. עוד נקבע כי חברת התעופה תהיה רשאית להפחית את הפיצוי הכספי בחצי אם בנוסע קיבל את ההצעה לעלות על טיסה חלופית והגיע ליעדו במקרים הבאים: אם היעד מרוחק עד 2,000 ק"מ והנוסע הגיע אליו באיחור שלא עולה על שעתיים, אם היעד מרוחק עד 3,500 ק"מ והנוסע הגיע אליו באיחור שלא עולה על 3 שעות או אם היעד נמצא במרחק שעולה על 3,500 ק"מ והנוסע הגיע אליו באיחור שלא עולה על 4 שעות.

בנושא זה ביקשו נציגי חברת אל על לדחות את זמני ההגעה שמאפשרים להפחית את הפיצוי הכספי בחצי. לטענת נציגי החברה, בטיסה מישראל לחו"ל קשה להביא את הנוסעים ליעדם בזמנים האמורים, בשל המאפיינים המיוחדים של התעופה בישראל שכוללים בין היתר שדה תעופה בינלאומי אחד שבו מסלול המראה אחד. יוזם הצעת החוק, ח"כ טיבי, התנגד לבקשת אל על והוועדה דחתה את ההצעה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: