אא

כל עובדי הטיס לא יורשו לשתות משקאות משכרים במשך 8 שעות לפני טיסה

כך אישרה ועדת הכלכלה בדיון שהתקיים אתמול [ג'] בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של חוק הטיס. כמו כן תוקן ליקוי שמונע כיום ממנהל רת"א להוציא הוראות כלליות מיידיות ובעניין הסעיף שעוסק במסירת מידע בטיחותי לרת"א, הוחלט להמשיך לדון בישיבה הבאה.

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה אתמול בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של חוק הטיס, בראשות ח"כ יצחק וקנין.

במסגרת הדיונים בפרק העוסק בחקירת אירועי בטיחות בדיון אישרה הוועדה סעיף שמתקן את אחד הליקויים עליהם הצביע ארגון התעופה הבינלאומי, שנוגע לכך שכיום אין ביכולתו של מנהל רשות התעופה האזרחית יכולת להוציא הוראות כלליות מיידיות, כדי לתת מענה לבעיות בטיחות.

הוועדה אישרה כי לפי החוק החדש מנהל רת"א יוכל להוציא הוראות מיידיות, שיפורסמו באתר רת"א במשך שבועיים. במהלך השבועיים יאשר שר התחבורה את הוראת השעה למשך 3 חודשים, במהלכם יובא הדבר במידת הצורך לאישור ועדת הכלכלה על מנת שההוראה תקבל תוקף של קבע.

הוועדה החלה לדון גם בסעיף העוסק במסירת מידע בטיחותי לרת"א. היועצת המשפטית של רת"א, עו"ד רננה שחר, הסבירה כי מדובר במידע שוטף, שמופק בחברות התעופה במטרה לזהות מבעוד מועד כשלים, שעלולים להוביל לאירוע בטיחותי ולתקנם. נציגי הטייסים, פקחי הטיסה וחברת אל-על הסבירו שמדובר במידע, אשר נאסף בצורה וולונטרית ודרשו להגן עליו ולא לעשות בו שימוש לשם הטלת סנקציות פליליות או מנהליות.

ח"כ וקנין הסכים כי מדובר בנושא רגיש ואמר כי לדעתו יש מקום לתת הגנות למידע כזה שיימסר לרת"א. החוקר הראשי יצחק רז הזהיר מפני מצב שבו חברות התעופה יתחילו להסתיר מידע. עו"ד יערה למברגר ממשרד המשפטים הבהירה כי מדובר בהיקף מידע עצום וכי לא נמצא מקום לתת חיסיון מוחלט במקרה הזה. ח"כ וקנין החליט להמשיך לדון בסעיף בישיבה הבאה.

הוועדה אישרה עוד כי איסור השימוש במשקאות משכרים יחול על כל עובדי הטיס, במשך 8 שעות לפני טיסה. כמו כן נקבע כי משקה משקר הוא משקה שמכיל אלכוהול בכל ריכוז שהוא. אם כי ניתנה לשר האפשרות לקבוע כי רף מסוים של ריכוז אלכוהול שמעליו ייחשב משקה כלשהו למשכר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: