למרות גידול במספר הנוסעים חלק השוק של אל על ירד בשנת 2010 ל-33.4%
רשות התעופה האזרחית פרסמה את הדו"ח שנתי של 2010. חלק השוק של קבוצת לופטהנזה הסתכם ב-8.2%. בארבע השנים האחרונות החלו לפעול 25 חברות תעופה סדירות, 10 מהן הפסיקו את הטיסות לישראל וממנה.
Shutterstock
תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג הסתכמה במהלך שנת 2010 בכ-11.5 מיליון נוסעים, לעומת כ-10.5 מיליון בשנת 2009 וכ-11.1 מיליון בשנת 2008. כ-60% מסה"כ הנוסעים לישראל במהלך השנה היו תושבי ישראל ובסך הכל הופעלו כ-76 אלף טיסות נוסעים בינלאומיות בנתב"ג במהלך השנה. ממוצע יומי של כ-105 המראות. כך עולה מהדו"ח השנתי ל2010 שפרסמה רשות התעופה האזרחית.
אל על הפעילה 33 טיסות לכל כיוון ביום ממוצע והטיסה כ-3.8 מיליון נוסעים. החברה הגדילה את תדירות טיסותיה ואת קיבולת המושבים בכ-6% ורשמה גידול בשיעור של כ-7% במספר הנוסעים. עם זאת חלק השוק של החברה ירד ל-34% מסה"כ תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג. אל על הפעילה במהלך 2010 טיסות נוסעים סדירות בין נתב"ג ו-35 יעדים.
שלושת חברת התעופה הישראליות הנוספות: ארקיע, ישראייר וסנדור, הפעילו טיסות שכר וטיסות סדירות והטיסו כ-1.2 מיליון נוסעים. לשלושת החברות נרשם גידול במספר הנוסעים: ארקיע – 21%, ישראייר – 17% וסנדור – 16%. חלק השוק שלהן מסך כל תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג: ארקיע – 4.3%, סנדור – 3.7% וישראייר – 2.4%.
56 חברות תעופה זרות הפעילו טיסות נוסעים סדירות לנתב"ג. 24 חברות מתוכן חברות באחת משלושת בריתות התעופה הגלובליות. מספר הטיסות וקיבולת המושבים המצרפיים של החברות הסדירות הזרות גדלו בשיעור של 5% ומספר הנוסעים המצרפי שהן הטיסו גדל בשיעור של 13%. חלק השוק המצרפי של החברות הזרות מסה"כ תנועת הנוסעים הסתכם ב-48.8% וחלקן של חברות התעופה החברות בבריתות תעופה גלובליות הסתכם ב-34.2%.
נתון מעניין שהחלק של קבוצת לופטהנזה, המורכבת מחברות התעופה לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן, בשוק המצרפי הוא 8.2%, כאשר נתח השוק של לופטהנזה לבדה הוא 3.9%. חלק השוק של חברת קונטיננטל - 3.1%, נתח השוק של חברת דלתא - 2.9% ואילו נתח השוק של טורקיש איירליינס - 2.9%. נתח השוק של החברה הממוזגת אייר פרנס-ק.ל.מ - 2.7%.
נתון שמעיד על גידול ברמת התחרות הוא הגידול במספר החברות, המפעילות טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה. כעשרים וחמש חברות תעופה, שלא הפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה עד לשנת 2007, החלו בהפעלת טיסות סדירות במהלך ארבע השנים האחרונות. עשר חברות מתוך אותן עשרים וחמש חברות, הפסיקו את הטיסות לישראל וממנה ללאחר תקופה מסוימת. זהו דפוס של כניסה אינטנסיבי לשוק ובמקביל יציאה של חברות מהשוק הוא דפוס המאפיין תחרות.
חברות השכר הזרות הטיסו במהלך שנת 2010 כ-850 אלף נוסעים. מספר הנוסעים של החברות ירד בשיעור של 11%, כתוצאה מהירידה בביקושים לטיסות לטורקיה. חברות השכר הטורקיות רשמו ירידה מצרפית בשיעור של 54% במספר הנוסעים שהן הטיסו.
במהלך השנה הופעלו טיסות נוסעים בין נתב"ג ל-138 יעדים ב-52 מדינות, מהם ל-56 יעדים הופעלו טיסות סדירות במהלך כל השנה.
אל על הפעילה 33 טיסות לכל כיוון ביום ממוצע והטיסה כ-3.8 מיליון נוסעים. החברה הגדילה את תדירות טיסותיה ואת קיבולת המושבים בכ-6% ורשמה גידול בשיעור של כ-7% במספר הנוסעים. עם זאת חלק השוק של החברה ירד ל-34% מסה"כ תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג. אל על הפעילה במהלך 2010 טיסות נוסעים סדירות בין נתב"ג ו-35 יעדים.
שלושת חברת התעופה הישראליות הנוספות: ארקיע, ישראייר וסנדור, הפעילו טיסות שכר וטיסות סדירות והטיסו כ-1.2 מיליון נוסעים. לשלושת החברות נרשם גידול במספר הנוסעים: ארקיע – 21%, ישראייר – 17% וסנדור – 16%. חלק השוק שלהן מסך כל תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג: ארקיע – 4.3%, סנדור – 3.7% וישראייר – 2.4%.
56 חברות תעופה זרות הפעילו טיסות נוסעים סדירות לנתב"ג. 24 חברות מתוכן חברות באחת משלושת בריתות התעופה הגלובליות. מספר הטיסות וקיבולת המושבים המצרפיים של החברות הסדירות הזרות גדלו בשיעור של 5% ומספר הנוסעים המצרפי שהן הטיסו גדל בשיעור של 13%. חלק השוק המצרפי של החברות הזרות מסה"כ תנועת הנוסעים הסתכם ב-48.8% וחלקן של חברות התעופה החברות בבריתות תעופה גלובליות הסתכם ב-34.2%.
נתון מעניין שהחלק של קבוצת לופטהנזה, המורכבת מחברות התעופה לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן, בשוק המצרפי הוא 8.2%, כאשר נתח השוק של לופטהנזה לבדה הוא 3.9%. חלק השוק של חברת קונטיננטל - 3.1%, נתח השוק של חברת דלתא - 2.9% ואילו נתח השוק של טורקיש איירליינס - 2.9%. נתח השוק של החברה הממוזגת אייר פרנס-ק.ל.מ - 2.7%.
נתון שמעיד על גידול ברמת התחרות הוא הגידול במספר החברות, המפעילות טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה. כעשרים וחמש חברות תעופה, שלא הפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה עד לשנת 2007, החלו בהפעלת טיסות סדירות במהלך ארבע השנים האחרונות. עשר חברות מתוך אותן עשרים וחמש חברות, הפסיקו את הטיסות לישראל וממנה ללאחר תקופה מסוימת. זהו דפוס של כניסה אינטנסיבי לשוק ובמקביל יציאה של חברות מהשוק הוא דפוס המאפיין תחרות.
חברות השכר הזרות הטיסו במהלך שנת 2010 כ-850 אלף נוסעים. מספר הנוסעים של החברות ירד בשיעור של 11%, כתוצאה מהירידה בביקושים לטיסות לטורקיה. חברות השכר הטורקיות רשמו ירידה מצרפית בשיעור של 54% במספר הנוסעים שהן הטיסו.
במהלך השנה הופעלו טיסות נוסעים בין נתב"ג ל-138 יעדים ב-52 מדינות, מהם ל-56 יעדים הופעלו טיסות סדירות במהלך כל השנה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}