אא

מנכ"ל אל על: "להשוות את מעמד החקירות הפנימיות של אירועי בטיחות טיסה למעמד של חקירות החוקר הראשי"

הדברים נאמרו בדיון בוועדת הכלכלה, שעסק בחוק הטיס. ח"כ וקנין: מקווה להגיע להסכמות של כל הגורמים בפרק החקירות הפנימיות ואם יידרש להכריע דעתו בעניין ברורה.

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בפרק העוסק בחקירת אירועי בטיחות, במסגרת ההכנה לקריאה שנייה ושלישית של חוק הטיס, בראשות ח"כ יצחק וקנין.

בדיון השתתף גם מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי, שהתייחס לנושא החקירות הפנימיות בחברות התעופה. לדבריו, צריך להעניק לחקירות הפנימיות את אותן הגנות שניתנו לחקירות של החוקר הראשי, אשר כוללות חסינות לנחקר, שמשתף פעולה מרצונו וחיסיון ואי קבילות חומרי החקירה בבית משפט.

שקדי הוסיף כי האמצעים הללו מאפשרים לבצע תחקיר אמת, בלי איום או חשש של הנחקר שהחומרים ישמשו נגדו. "החשש שלי הוא שאנשים יסתירו דברים וישמרו על זכות השתיקה בתחקיר", הסביר שקדי.

יו"ר אגודת פקחי הטיסה, עמרי אבני, הצטרף לדברים ואמר כי הוא מקווה שרשות שדות התעופה תאמץ את גישת החקירה הבטיחותית.

ח"כ וקנין התייחס לדברים ואמר כי "מאחר ומדובר בגורם אנושי איכותי מאוד לקחנו את פרק הבטיחות והבאנו אותו למקום שאין לו אח ורע בחקיקה הישראלית. הרצון שלי הוא להגיע לאותה נוסחה גם בחקירות הפנימיות, אך הדבר עדיין לא מסוכם עם כל הגורמים". הוא הוסיף כי הוא מקווה שבסופו של דבר יהיו הסכמות ברוח הזו וכי אם הוא יידרש להכריע דעתו בעניין ברורה.

בהמשך הדיון אישרה הוועדה את הסעיפים המסדירים חקירת אירוע בטיחותי, בו מעורבים כלי טיס משטרתי ואזרחי. במקרה כזה החוקר הראשי הוא זה שמוביל את החקירה והמשטרה יכולה לבחור האם לצרף נציג מטעמה לצוות החקירה. כמו כן נקבע כי אם יצטרף הגורם המשטרתי לחקירה הוא לא יוכל להפעיל את סמכותו כלפי מי שאינו שוטר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: