אא

ועדת הכלכלה קבעה: כל שינוי בתקנות הרעש יובא לאישור ועדת הכלכלה

ההכרעה בנושא החסינות והחיסיון לחקירות הפנימיות של החברות השונות בענף התעופה נדחתה לשבוע הבא.

Shutterstock Shutterstock
במסגרת ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של חוק הטיס, שהתקיימה ביום ג', נבחנו מחדש סכומי העיצום הכספי שיוטלו על טייסים ופקחי רשות שדות התעופה, אשר יפרו את ההוראות המנהליות בחוק.

הוחלט להפחית את העיצום הבסיסי שיוטל על פקחים וטייסים מ-5,000 שקל ל-4,000 שקל ואת העיצום הבסיסי שיוטל על מדריכי טיסה מ-2,500 שקל ל-2,000 שקל. היועצת המשפטית של רת'א, עו'ד רננה שחר, הבהירה כי מדובר בסכום הבסיסי, שעליו חלות הפחתות בהתאם למקרים מסוימים.

הוועדה דנה גם בהצעה לפיה כל שינוי בתקנות מפלסי הרעש יובא לאישורה, על מנת לקיים דיון ציבורי ראוי בנושא. מנהל רת'א, גיורא רום, הסביר כי הכיוון אליו ילכו תקנות הרעש הוא רק לכיוון הפחתת הרעש ובהתאם והציע כי תקנות הרעש יובאו לאישור הוועדה רק במקרים בהם התקנות יבקשו להעלות את מפלס הרעש. ההצעה לא התקבלה והוחלט כי כל שינוי בתקנות הרעש יובא לאישור ועדת הכלכלה.

הוועדה החלה לדון בסוגיית החסינות והחיסיון של החקירות הפנימיות, שמבצעות החברות השונות בענף התעופה. המשנה ליועמ'ש, עו'ד רחל גוטליב, ביקשה מהוועדה להיזהר בקביעת חיסיון, מאחר שלדבריה 'המשמעות של חיסיון היא שבית המשפט לא נחשף לכל האמת' וציינה כי הדבר לא נהוג בעולם.

לדברי החוקר הראשי, יצחק רז, החקירות הפנימיות לא מגיעות למישור הפלילי אלא לכל היותר למישור האזרחי והחיסיון הוא עליית מדרגה לטובת הבטיחות. הוא הציע כי במקרים בהם החברות מודיעות לחוקר הראשי על פתיחת חקירה פנימית, ומאפשרות לו ללוות אותה או לנהל אותה, החומר יזכה לחסינות.

ד'ר אודי קנטור מההסתדרות הרפואית בישראל ביקש להתייחס לנושא מכיוון היעדר החיסיון לחקירות בתום הרפואה, ואמר כי הוא תומך בהענקת חיסיון לחקירות פנימיות. ד'ר קנטור ציין כי יש בארץ 20 אלף רופאים, שעושים שגיאות ותקלות. 'אם כל רופא עושה לפחות שגיאה אחת בשנה אז יש לנו כבר לפחות 20 אלף מקרים שלא נבדקים או נחקרים'. לדבריו, 'ועדות החקירה בענף הרפואה הופכות לטריבונל משפטי, כאשר הרופא מגיע עם עו'ד לוועדה ולא מתקיים בה חקר האמת'.

הוחלט לקיים דיון נוסף בהצעת החוק בשבוע הבא.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: