אא

מנכ"ל ארקיע: התנהלות אל על בנושא הבטחון בתעופה היא ביריונית שכל מטרתה להביא לחיסולן של ארקיע וישראייר

תגובה חריפה ביותר של גדי טפר על רקע הודעת חברת אל על כי תפסיק לתת שירותי ביטחון לחברות הישראליות. משרד התחבורה: אל על אינה רשאית להפסיק את שירותי הביטחון.

Shutterstock Shutterstock
מנכ"ל חברת ארקיע, גדי טפר, יצא היום בהתקפה חריפה כלפי חברת אל על, על רקע הודעתה כי תפסיק בסוף החודש לתת שירותי ביטחון לחברות התעופה הישראליות.

טפר אמר היום: "התנהלות חברת אל על בנושא הביטחון בתעופה הישראלית היא התנהגות בריונית שכל מטרתה להביא לחיסולן המסחרי של ארקיע וישראייר ולמנוע תחרות. אל על טענה לאורך כל הדרך כי הלחץ שהיא מפעילה על המדינה נועד לקבלת שיפוי למקרה בו היא תאלץ לשאת בעלויות לנזקים שייגרמו לה כתוצאה משירותי הביטחון שהיא מעניקה. אל על ביקשה את תמיכתה של ארקיע למהלך, וארקיע נתנה את תמיכתה. אולם מסתבר כי ארקיע הולכה שולל וכי המטרה האמיתית של אל על היא השבתת החברות המתחרות בה, מניעת תחרות ועצירת פעילותן דרך השבתת שירותי אבטחת הטיסות, עד כדי חיסולן".

טפר ממשיך ואומר: "בשום מדינה מתוקנת לא היו מאפשרות הרשויות לחברת התעופה הגדולה ביותר לנכס לעצמה את תשתיות הביטחון של המדינה מצד אחד ולקחת את החברות הקטנות כ"בנות ערובה" מהצד השני, זוהי ביריונות לשמה. שר התחבורה דרש מאל על שלא לנקוט בצעדים חד צדדיים, אולם אל על מתעלמת בבוטות מדרישתו. כיוון שהנושא נמצא באחריותו הישירה והבלעדית של השר כ"ץ אנו מצפים מהשר שיפעל באופן נחוש לאכפית עמדתו זו".

כמו כן מחריף המאבק בין משרד התחבורה וחברת אל על, על רקע האבטחה. דובר משרד התחבורה הודיע היום, כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הודיע על כוונתו לגבש עד סוף חודש מרץ 2011 את מבנה הרשות הממלכתית לאבטחת התעופה הישראלית ובינואר השנה אף הוגשה הצעת מחליטים בנושא למזכירות הממשלה.

עוד מציין הדובר כי:"בעקבות הודעת אל על מנובמבר 2010 על הפסקת שירותי האבטחה לחברות התעופה הישראליות האחרות הודיע משרד התחבורה כי החברה אינה רשאית להפסיק באופן חד צדדי את מתן האבטחה לחברות הישראליות. יצוין כי בתקופה שחברת אל על הייתה חברה ממשלתית הוטלה עליה אחריות לביצוע האבטחה של כל חברות התעופה הישראליות בחו"ל ועד לסיום ההליכים להקמת הרשות לא יחול כל שינוי בסדרי האבטחה הנוכחים".

כמו כן ציינו בדוברות משרד התחבורה כי הנושא הובא לאחרונה לדיון אצל ראש הממשלה, בינימין נתניהו. בקרוב צפוי ראש הממשלה לקיים דיון נוסף בנושא, במטרה לסכם את פרטי הקמת הרשות. עד אז חברת אל על אינה רשאית להפסיק את שירותי הביטחון עבור החברות הישראליות שכן הדבר עלול לפגוע באופן קשה ביכולתן של החברות להמשיך ולטוס לחו"ל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: