אא

בריטיש איירווייס לא תגדיל את תדירויות הקווים לישראל

חברת התעופה הבריטית מתמקדת במוצרי ה'פרימיום' ולא חוששת מתחרות עם חברות הלואו קוסט. החברה הצליחה השנה לחזור לרווחיות ואף השקיעה במטוסים חדשים ובפיתוח מוצרים. אם יגדל הביקוש לישראל החברה תשלח מטוסים גדולים יותר.

Shutterstock Shutterstock
חברת התעופה אירחה בראשית השבוע עיתונאים מישראל במשרדיה בנמל התעופה היתרו בלונדון.

קית' וויליאמס, מכהן כמנכ'ל בריטיש איירווייס מינואר 2011, מאז הפך ווילי וולש למנכ'ל חברת IAG- International Aviation Group, חברת האם של בריטיש איירווייס ואיבריה הספרדית.

וויליאמס, רו'ח במקצועו, שהצטרף לבריטיש איירווייס לפני 13 שנה וכיהן כסמנכ'ל הכספים של החברה בחמש השנים האחרונות, הסביר כי החברה בחרה להתמקד במוצרי ה'פרימיום' והצליחה לחזור לרווחיות על ידי הקטנת מצבת העובדים והפחתת ההוצאות הנלוות.

החברה השקיעה במטוסים חדשים ובפיתוח מוצרים חדשים, שיאפשרו המשך צמיחה בשנים הקרובות. בחמש השנים האחרונות החברה השקיעה 5.56 מיליארד ליש'ט במטוסים חדשים ובשדרוג המחלקות במטוסים ובשנה הבאה היא מתכננת להגדיל את ההשקעה בכ-25-30% לעומת השנה ולהשקיע כמעט 4.5 מיליארד ליש'ט.

צי החברה יורחב בשנים הקרובות ע'י 24 מטוסי בואינג 787 'דרימליינר', החסכוניים בדלק ו-12 מטוסי A-380, בעלי קיבולת גדולה בנוסף ל-6 מטוסי בואינג ER777-300 חדשים, שכבר הצטרפו לשירות בטיסות ליעדים מרוחקים.

לגבי בחירת מטוסים ליעדים השונים הסביר וויליאמס כי בכל יעד לוקחים בחשבון את הקיבולת הנדרשת ואת הטווח הנדרש ולכן לא תמיד בוחרים במטוס שמציע את הקיבולת הגדולה ביותר. בנוסף, הוא הסביר כי ישנם קווים שעל אף שאינם רווחיים הם חשובים לחברה מבחינה אסטרטגית, כי הם מאפשרים לה להציע טווח יעדים רחב. 

עליית מחירי הדלק
וויליאמס הסביר כי בריטיש איירווייס מגדרת את סיכוני הדלק ועקב כך החברה תישא בכמחצית מעליית המחירים ולא 'תגלגל' את כל הפער על הנוסע. וויליאמס ציין כי אם בשל המתיחות במזה'ת מחירי הדלק לא יירדו בתקופה הקרובה החברות ייאלצו להקטין את התפוסה ולהשתמש במטוסים ישנים קטנים יותר, כדוגמת ה-747 המקורקעים של בריטיש איירווייס. עם זאת הוא ציין כי למרות עליית מחירי הדלק, המצב שונה מב-2008, מכיוון שהכלכלה העולמית נמצאת כעת בתהליך התאוששות וישנה צמיחה בביקוש למחלקות הפרימיום.

על המיזוג עם איבריה ומגמת הקונסולידציה בענף התעופה
וויליאמס אמר כי המיזוג עם איבריה מאפשר למקסם את הנוכחות החזקה של בריטיש איירווייס בצפון אמריקה ואת הנוכחות החזקה של איבריה בדרום היבשת ולספק היצע רחב של יעדים, תדירויות וחיבוריות – דרך לונדון או דרך מדריד. הוא ציין שקבוצת IAG לא פוסלת את האפשרות לצרף לשורותיה חברות תעופה המציעות טיסות מוזלות low-cost או חברות תעופה גדולות אחרות, ובייחוד שוקלת אופציות בכיוון המזרח הרחוק.
וויליאמס הסביר כי תהליך הקונסולידציה בקרב חברות התעופה מואץ בשל ההאטה בכלכלה העולמית בשנים האחרונות, התמיכה הנחלשת של הממשלות ותהליך הגלובליזציה והדרישה לנוכחות בינלאומית.

הצמיחה הצפויה של המזרח והנוכחות של בריטיש איירווייס באיזור
וויליאמס מסכים עם האבחנה של IATA לגבי הצמיחה החזקה מכיוון חברות התעופה האסיאתיות וציין את שיתוף הפעולה של בריטיש איירווייס עם חברות תעופה מהאיזור: JAL, Cathay ו-Quantas. הוא הסביר כי במקביל לצמיחה הרציפה של השווקים המבוססים של אירופה וצפון אמריקה, אסיה צפויה לחוות צמיחה דו-ספרתית. וויליאמס ציין שהחברה השיקה לאחרונה קווים חדשים למזרח, כגון: האנדה ונאריטה ביפן, והסביר שמכיוון שבריטיש איירווייס, כחברות מערביות אחרות, אינה יכולה להקים חברה-בת בסין או בהודו היא נעזרת באמצעים אחרים.

בטיחות ובטחון:
המנכ"ל ציין כי בריטיש איירווייס עובדת מול הרשויות המתאימות וממלאה את הוראותיהן אך יחד עם זאת משתדלת למצוא דרכים שלא לפגום בחוויית הטיסה.

צפי ל-2011: צמיחה עתידית, ומהירה במיוחד
השנה החולפת היתה תקופה משמעותית עבור בריטיש איירווייס, אשר הבטיחה צמיחה עתידית לחברה באמצעות בריתות ומיזוג אסטרטגיים, מטוסים חדשים ומחלקות מחודשות משודרגות, הגדלת תפוסה וגיוס עובדים חדשים בכל התחומים. וויליאמס אמר כי צעדים אלו הציבו את החברה בעמדה טובה מאוד להמשך צמיחה עתידית, ומהירה במיוחד.

מרכז השליטה והבקרה של בריטיש איירווייס
גרהאם קורט ממרכז השליטה והבקרה של החברה הציג את ה'חמ'ל' של החברה והסביר כי מטרתו להגן על האינטרסים של הלקוחות ושל בעלי המניות והמותג. המרכז עוסק בתכנון אסטרטגיות למצבים שונים והפעלה במצבים שמחייבים צורך.
המרכז כולל עמדות ל-33 גורמים שונים בחברה ומופעל במספר סיטואציות:
* מוות או פציעות לנוסעים או לצוות
* נזק מאסיבי לציוד החברה
* התעניינות משמעותית של התקשורת או הציבור
* כל אירוע שמעבר ליכולת של נציגות בריטיש איירווייס המקומית להגיב

שיחה עם מנהל פעילות אירופה ואפריקה של בריטיש איירווייס
גאווין האלידיי, מנהל פעילות אירופה ואפריקה של החברה, הסביר כי החברה מכינה תוכניות פעילות פעמיים בשנה ורק אז מחליטה לגבי פתיחה או סגירה של קווים. בין התקופות האלו אין שינויים בהפעלת הקווים, גם אם מסתבר שאינם רווחיים או גורמים להפסדים. בהתאם לכך סגרה לאחרונה החברה את הקו לשארם א שייח.

בעניין הקו לישראל אמר האלידיי כי גם אם יתברר שיש צורך בהגדלת ההיצע החברה לא מגדיל את התדירויות אלא תשלח מטוסים גדולים יותר משום שהגדלת תדירות לא תאפשר חיבור טוב לקווי ההמשך.

לגבי האיחוד עם איבריה אמר האלידיי כי זה מאפשר לחברה להציע ללקוחות שני Hubs, כך שלקוחות יכולים לטוס בכיוון אחד דרך לונדון ובחזרה דרך ספרד, והכל עם חברה אחת.

בעניין התחרות עם חברות הלואו קוסט הסביר האלידיי כי למעשה בריטיש איירווייס מציעה מוצר אחר ולכן הוא לא רואה תחרות שיכולה להזיק לבריטיש איירווייס.

הכותבת היתה אורחת בריטיש איירווייס בסיור, אשר לווה על ידי יעל קטן, המנהלת המסחרית של חברת התעופה בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: