אא

בעקבות דוח הרשות לני"ע בעניין חיים רומנו - איזי בורוביץ התפטר מדירקטוריון אל על

ממצאים קשים של ועדת הביקורת של הרשות לניירות ערך על התשלומים לחיים רומנו המנכ"ל היוצא. אל על תיקנס בגובה של 1.5 מיליון ש"ח. פער של 4.7 מיליון דולר בתשלומים לרומנו, לו היה משולם לו בהתאם להוראות ההסכם. רומנו ייאלץ להחזיר 4 מיליון ש"ח.

Shutterstock Shutterstock
הרשות לניירות ערך העבירה לחברת אל על דוח קשה ביותר עם ביקורת נוקבת לגבי רמות ההשתכרות של המנכ"ל היוצא חיים רומנו בין השנים 2005-2009. בעקבות הדוח יו"ר הדירקטוריון באותה תקופה איזי בורביץ הודיע על התפטרותו מדירקטוריון החברה.
בדוח של הרשות לניירות ערך מצוין כי הרשות קיבלה את מלוא שיתוף הפעולה מהחברה.
בדוח מצוין כי: "במסגרת ישיבות 2005 ניתן אישור לתנאי ההעסקה של מנכ"ל החברה כפי שנקבעו במזכר ההבנות, קרי, למענק הנגזר מהרווח הנקי. בפועל נחתם עם המנכ"ל, לאחר תחילת כהונתו, הסכם שונה משמעותית מזה שאושר. השינוי המשמעותי הנגזר משינוי מנגנון חישוב המענק למנכ"ל נוגע הן לסכומים הנובעים מהמנגנון, ולא פחות חשוב מכך, לתמריצים השונים הנגזרים מהמנגנון, בייחוד על רקע מבנה רכושה ועסקיה של החברה".
בדוח הרשות מצוין כי הפער בין המענק השנתי הכולל, ששולם למנכ"ל בפועל בין השנים 2005 ו-2009 ואשר נגזר מרווחי ה-EBITDA, לבין סכום המענק, לו היה משולם תוך גזירתו מהרווח הנקי של החברה באותן שנים, עומד על 4,702,000 דולר. הפער בין המענק השנתי הכולל, לו היה משולם בהתאם להוראות ההסכם לבין סכום המענק, לו היה משולם תוך גזירתו מהרווח הנקי של החברה באותן שנים, היה עומד על סך של 4,575,000 דולר. השינוי המשמעותי במנגנון המענק לא הובא לדיון בועדת הביקורת ובדירקטוריון ואף לא אושר, ומשכך לא אושר כדין. בהתאם לסעיף 280 לחוק החברות, לעיסקה עם נושא משרה, אשר לא אושרה כדין, שנעשתה בחריגה מהותית מהאישור, או שנפל בהליך האישור פגם מהותי, לא יהיה תוקף כלפי החברה וכלפי נושא המשרה".
עוד מצויין בדוח כי: "היו"ר והמנכ"ל באותה עת, אשר היו חתומים על מזכר ההבנות וההסכם, ואשר חתומים על הדוחות הכספיים לתקופות הרלוונטיות, לא גילו לאורגנים של החברה על השינוי האמור, ולא פעלו להביא לדיון ואישור את השינוי האמור".
אל על בתגובה לרשות לניירות ערך ציינה: "כי בכוונת החברה לבחון לעומק את ממצאי הדוח, לתקן את הליקויים הדרושים תיקון ולהפיק את הלקחים הדרושים".
בדירקטוריון החברה בישיבתו אתמול דנו לגבי רמות השתכרות בחברות ציבוריות ולאור תרומתו של המנכ"ל היוצא הוחלט לאשרר את סכומי המענק, ששולמו בפועל לרומנו בגין תקופת כהונתו וסיומה בסכום כולל של כ-6.1 מיליון דולר, כ-21.9 מיליון ש"ח, בהפחתה של 4 מיליון ש"ח. החברה דיווחה כי היא במגעים עם רומנו להשבת חלק מסכום ההפחתה, וגם עם חברת הביטוח, עמה התקשרה החברה בפוליסה לביטוח נושאי משרה, כשהכוונה היא לדרוש מרומנו החזר של 4 מיליון ש"ח.
אל על הודיעה כי מינתה את פרופ' אסף חמדני ועו"ד מורן מאירי לשם ניסוח הצעה לאימוץ וליישום תוכנית אכיפה פנימית לחברה, בנוגע להוראות חוק החברות וחוק ניירות ערך והתקנות מכוחם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: